Referat Inwestycji i Rozwoju
Kierownik Referatu / Stanowisko ds. ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami - Agnieszka Zaborowska - pok.33, tel. 54 253 05 56
Stanowisko ds. inwestycji - pok.33, tel. 54 253 05 56
Stanowisko ds. spraw pozyskiwania funduszy zewnętrznych i obsługi inwestora - pok.32, tel.54 253 06 66
Stanowisko ds. promocji i rozwoju - pok.32, tel. 54 253 05 50
Referat Inwestycji i Rozwoju zajmuje się m. in.
- sprawami związanymi z ładem przestrzennym w gminie: w tym wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy,
- przyjmowaniem i wydawaniem dokumentów w sprawach budowlanych,
- gospodarką nieruchomościami – w tym wyceną nieruchomości,
- sprawami związanymi z rozgraniczaniem gruntów oraz ewidencji miejscowości, ulic i adresów
- pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych, pozyskiwaniem inwestorów i ich obsługą,
- zadaniami związanymi z prowadzeniem inwestycji (pełnieniem funkcji inwestora) w tym: przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem inwestycji wraz z uzyskiwaniem uzgodnień, pozwoleń i decyzji, w zakresie aplikowania o środki zewnętrzne, zawierania umów w tym zakresie i ich rozliczania,
- współpracą z organizacjami pozarządowymi,
- promocją Gminy,
- ochroną zabytków
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
- Sekretarz Miasta i Gminy Dobrzyn nad Wisłą/Kierownik Referatu - Jacek Nowakowski - pok.27, tel. 54 253 05 22
- Stanowisko do spraw kancelaryjno-sekretarskich - pok. 25, tel. 54 253 05 00
- Stanowisko pomocy administracyjnej ds.kancelaryjno-sekretarskich - pok.25, tel. 54 253 05 00
- Stanowisko do spraw kadrowych, działalności gospodarczej i archiwum - pok.28, tel. 54 253 05 59
- Stanowisko do spraw ewidencji ludności i spraw wojskowych - pok.3, tel. 54 253 05 49
- Stanowisko do spraw obsługi organów Gminy - pok.21, tel. 54 253 05 12
- Stanowisko do spraw obsługi informatycznej - pok.34, tel. 54 253 05 21
Urząd Stanu Cywilnego w Dobrzyniu nad Wisłą – USC
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Elżbieta Habasińska - pok.4, tel. 54 253 05 30
Kompetencje i zadania:
- Prowadzenie spraw rejestracji stanu cywilnego;
- Przyjmowanie oświadczeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z Prawa
- Przyjmowanie pisemnych zapewnień o braku przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa (cywilnego, wyznaniowego, i zawieranego za granicą) od nupturientów;
- Wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód prawnych do zawarcia związku małżeńskiego;
- Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
- Rejestracja małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez parafie;
- Wydawanie zezwoleń skracających ustawowy, miesięczny termin oczekiwania na zawarcie małżeństwa;
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imion i nazwisk;
- Przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie;
- Transkrypcja, uzupełnienie i sprostowanie aktów stanu cywilnego;
- Wydawanie odpisów zupełnych, skróconych, wielojęzycznych aktów stanu cywilnego;
- Obsługa uroczystości zawarcia związku małżeńskiego i jubileuszu pożycia małżeńskiego;
- Składanie wniosków o przyznanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie;
- Rejestracja zgonów, sporządzanie aktów zgonu i ich odpisów;
- Obsługa dowodów osobistych;
- Współpraca z Konsulatami, Ambasadami, Sądami, Archiwami, innymi Urzędami Stanu Cywilnego w sprawach z zakresu zadań i kompetencji USC;
- Sporządzanie dla potrzeb GUS danych statystycznych.
Referat Finansowy
Skarbnik Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą/Kierownik Referatu - Agnieszka Ziółkowska - pok.30, tel.54 253 05 04
Zastępca Kierownika referatu - pok.30, tel. 54 253 05 51
Stanowiska do spraw ksiegowości budżetowej - pok.30, tel. 54 253 05 52/ 54 253 05 32
Stanowisko do spraw podatków i opłat - pok.31, tel.54 253 05 24/ 54 253 05 58
Stanowisko do spraw obsługi kasy - pok.14, tel. 54 253 05 13
Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
- księgowości i rachunkowości budżetowej;
- zapewnienienia wlaściwej realizacji budżetu gminy;
- prowadzenia rejestrów faktur VAT;
- nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych;
- prowadzenia spraw związanych z wypłatą wynagrodzeń i innych świadczeń przysługujących pracownikom Urzędu;
- nadzorowania właściwego wykorzystania i rozliczenia dotacji udzielanych z budżetu gminy;
- prowadzenia ewidencji analitycznej majątku-ewidencji wyposażenia, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
- obsługi kasowej;
- naliczania podatków lokalnych (tj. podatek rolny, podatek od nieruchomości, podatek leśny);
- egzekucji podatkowej (tj. wysłaniem upomnień oraz tytułów wykonawczych;
- wydawania zaświadczeń w sprawach podatkowych np. o powierzchni gospodarstwa, o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz inne;
Referat Gospodarczy
Kierownik Referatu/Stanowisko do spraw zamówień publicznych - Marta Raśkiewicz - pok.15, tel. 54 253 05 15
Stanowiska ds.gospodarki mieszkaniowej - pok.13, tel. 54 253 05 17/54 253 05 64
Stanowisko do spraw drogownictwa, transportu zbiorowego i targowisk - pok.15, tel.54 253 05 62
Stanowiska sprzątaczek i pracowników do spraw gospodarczych
Do zadań Referatu należą w szczególności sprawy:
- gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
- lokalnego transportu zbiorowego;
- gminnego budownictwa mieszkaniowego oraz zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej;
- terenów rekreacyjnych;
- targowisk i hal targowych;
- cmentarzy i grobownictwa;
- utrzymania gminnych obiektów i urzadzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
- opieki nad zwierzetami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
- dotyczące planów i obwodów łowieckich, polowań i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;
- prowadzenia ewidencji materiałowej opału i paliwa oraz rozliczania kart drogowych;
- związane z dokonywaniem zamówień publicznych.
Referat Świadczeń Rodzinnych
Kierownik Referatu/Stanowisko do spraw świadczeń rodzinnych, wychowawczych i alimentacyjnych - Tatiana Badaczewska - pok.5, tel. 54 253 05 05
Stanowisko do spraw pomocy materialnej dotyczącej uczniów - pok. 5, tel. 54 253 06 06
Stanowisko pomocy administarcyjnej - pok.6, tel. 54 253 06 05
Do zadań Referatu Świadczeń Rodzinnych należą sprawy:
- przyjmowanie wniosków i dokumenttów niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń i zasiłków, prowadzenie postepowań i przygotowanie decyzji administracyjnych;
- prowadzenie właściwych rejestrów;
- przygotowanie i weryfikacja list wypłat przyznanych świadczeń i zasiłków oraz ich realizacja;
- opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i zdrowotne;
- współpraca z organami i innymi podmiotami właściwymi w zakresie prowadzonych spraw;
- sporzadzanie planów, sprawozdań i analiz związanych z realizowanymi zadaniami;
- pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnycm oraz stypendiów;
- realizacja świadczeń na rzecz uczniów, wynikajace z rządowych programów.
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Kierownik Referatu - Ryszard Bartoszewski - pok. 11, tel. 54 253 05 54
Stanowisko ochrony środowiska i gospodarki kanalizacyjnej - pok.10, tel.54 253 05 19
Stanowisko ds. gospodarki wodnej i wodociągowej - pok. 9, tel.54 253 05 47
Stanowisko pomocy administracyjnych do gospodarki wodnej i wodno-kanalizacyjnej - pok. 9, tel.54 253 05 27
Stanowisko ds.zieleni, rolnictwa i ochrony przyrody - pok. 9, tel. 54 253 05 36
Stanowisko ds. utrzymania czystości, porządku i ochrony powietrza - pok. 9, tel. 54 253 05 67
Do zadań Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej należą sprawy związane z :
- polityką ochrony środowiska oraz programami ochrony środowiska i raportami z wykonania tych programów;
- ochroną powietrza;
- przeciwdziałaniem zanieczyszczeniom;
- ochroną gruntów rolnychi leśnych;
- ochrona przyrody, w tym: terenów zielonych i zadrzewień;
- estetyki krajobrazu;
- wodociągami i zaopatrzaniem w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych;
- przyłaczy do sieci;
- uchwalaniem i realizacją regulaminu utrzymania czystości i porządku;
- działalnością przedsiębiorców w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
Stanowisko do Spraw Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Stanowisko do spraw zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej- pok.3, tel.54 253 05 57
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej należy prowadzenie sprawy planowania, organizacji oraz koordynacji w zakresie przedsięwzięć dotyczących zarządzania kryzysowego, niemilitarnych przygotowań obronnych, obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej, zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom dla życia i zdrowia ludzi. Na stanowisku prowadzone są również sprawy dotyczące sportu, placów zabaw jak również utrzymania mienia gminnego (świetlic wiejskich).