XXVI sesja Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153), zwołuje dwudziestą szóstą w IX kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 25 listopada 2025 roku o godzinie 15:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie XXVI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad XXVI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  4. Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 14 października 2025 roku.
  5. Przyjęcie protokołu z XXV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 28 października 2025 roku.
  6. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
  7. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
  8. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w mieście i gminie Dobrzyń nad Wisłą za rok szkolny 2024/2025.
  9. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. zmian budżetu Miasta i Gminy na 2025 rok;
    2. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2025-2042;
    3. obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę wymiaru podatku rolnego na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2026 rok;
    4. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2026 rok i zwolnień przedmiotowych w podatku od nieruchomości;
    5. określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2026 rok
    6. udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Lipnowskiego
    7. uchwalenia ,,Rocznego Programu współpracy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2026”;
    8. określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowych udzielanych osobom fizycznym na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków;
    9. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2025 ;
    10. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania oraz odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania oraz szczegółowych warunków przyznawania, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich, sposobu ich rozliczania i rozszerzenia katalogu osób uprawnionych do tych usług;
    11. wyrażenia zgody na przystąpienie przez Gminę Dobrzyń nad Wisłą do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026;
    12. przyjęcia Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej dla Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2025-2030;
  10. Interpelacje i zapytania radnych.
  11. Wolne wnioski i informacje.
  12. Zakończenie obrad XXVI sesji Rady Miejskiej.