Przejdź do sekcji:
XXVI sesja Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 1153), zwołuje dwudziestą szóstą w IX kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 25 listopada 2025 roku o godzinie 15:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
- Otwarcie XXVI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad XXVI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
- Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 14 października 2025 roku.
- Przyjęcie protokołu z XXV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 28 października 2025 roku.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
- Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
- Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w mieście i gminie Dobrzyń nad Wisłą za rok szkolny 2024/2025.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
- zmian budżetu Miasta i Gminy na 2025 rok;
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2025-2042;
- obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę wymiaru podatku rolnego na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2026 rok;
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2026 rok i zwolnień przedmiotowych w podatku od nieruchomości;
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2026 rok
- udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Lipnowskiego
- uchwalenia ,,Rocznego Programu współpracy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2026”;
- określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowych udzielanych osobom fizycznym na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków;
- zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2025 ;
- zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania oraz odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania oraz szczegółowych warunków przyznawania, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich, sposobu ich rozliczania i rozszerzenia katalogu osób uprawnionych do tych usług;
- wyrażenia zgody na przystąpienie przez Gminę Dobrzyń nad Wisłą do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026;
- przyjęcia Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej dla Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2025-2030;
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zakończenie obrad XXVI sesji Rady Miejskiej.