Ostrzeżenia

Ostrzeżenie meteorologiczne - burze

Burze
Stopień: 1
Prawdopodobieństwo: 80%
Przebieg: Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 20 mm do 30 mm oraz porywy wiatru do 70 km/h. Lokalnie grad.
Ważne: Od: 2025-07-14 12:00 Do: 2025-07-14 21:00
Źródło informacji: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy


ZN51r1TJX0AAAAABJRU5ErkJggg==

Zakupiono nowy samochód do przewozu osób niepełnosprawnych

Gmina Dobrzyń nad Wisłą oprócz realizacji szeregu inwestycji, działa także na wielu innych obszarach, realizując w ich ramach mnóstwo przedsięwzięć, nie mniej ważnych i wpływających na poprawę jakości życia swoich mieszkańców. Tym razem, z myślą o osobach chorych i niepełnosprawnych, a zwłaszcza o  niepełnosprawnych dzieciach, Gmina zakupiła nowy samochód marki Toyota PROACE Verso, który jest przystosowany do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zakupiony mikrobus będzie służyć do przewozu uczniów z niepełnosprawnościami, do specjalistycznych placówek edukacyjnych, znajdujących się poza terenem Gminy, w komfortowych i bezpiecznych warunkach. Zakup nowego samochodu przyczyni się również w znacznej mierze do likwidacji barier komunikacyjnych, wyrównaniu szans osób niepełnosprawnych i przeciwdziałaniu ich wykluczeniu społecznemu.
Mikrobus posiada 9 miejsc siedzących wraz z kierowcą. Jest on wyposażony w najazdy aluminiowe, mocowanie i kotwiczenie dla jednego wózka inwalidzkiego oraz pasy zabezpieczające osobę na tym wózku. Samochód zakupiono za kwotę 183 116,00 zł, z czego część środków - 105 000,00 zł pochodziła z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach projektu „Program wyrównywania różnic między regionami III”, realizowanego za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie, a pozostała część kwoty - 78 116,00 zł to środki pochodzące z funduszu przeciwdziałania COVID-19, w ramach konkursu „Rosnąca odporność”.

 

  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu
  • Grafitowy mikrobus marki Renaul- stojący przy budynku Urzędu

Przedsiębiorco, już dziś załóż konto na PUE ZUS

Do 30 grudnia 2022 r. każdy płatnik składek, niezależnie od tego czy opłaca składki tylko za siebie, czy zatrudnia  pracowników, będzie musiał posiadać profil na PUE ZUS. Dotychczas taki obowiązek był dla pracodawców rozliczających składki za więcej niż 5 osób. Od stycznia 2023 r., zgodnie ze zmianami w przepisach każdy, kto jest płatnikiem składek, będzie miał ustawowy obowiązek posiadania aktywnego profilu na PUE ZUS. Obowiązek ten dotyczyć będzie także właścicieli małych firm, czyli zatrudniających do 5 pracowników oraz tych, którzy płacą składki tylko za siebie- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Płatnicy składek, którzy nie mają profilu na PUE ZUS, muszą go założyć do 30 grudnia 2022 r.
Jeśli tego nie zrobią, ZUS sam założy im taki profil.
PUE ZUS to duże ułatwienie nie tylko dla przedsiębiorców. Swój profil na PUE ZUS mają także lekarze, osoby pracujące, jak i  emeryci czy renciści. Z Platformy korzysta już ponad 10,6 milionów użytkowników. Tych, którzy nie mają jeszcze swojego konta na Platformie Usług Elektronicznych, ZUS zachęca do założenia. Założenie profilu na PUE ZUS jest bardzo proste i trwa kilka minut. Swoją tożsamość można potwierdzić:

  • przez profil zaufany,
  • bankowość elektroniczną,
  • w trakcie e-wizyty,
  • osobiście w ZUS.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

W kontaktach z Urzędem Skarbowym wybierz e-korespondencję

W e-Urzędzie Skarbowym jest już dostępnych ponad 20 usług, m.in. możliwość złożenia zeznania podatkowego (usługa Twój e-PIT), wysyłania pism do organów podatkowych czy pobierania zaświadczeń np. o niezaleganiu w podatkach. Do końca roku planowane są jeszcze 4 usługi, m.in. możliwość podglądu sald i rozliczeń we wszystkich podatkach oraz konto organizacji za pomocą którego np. spółki będą mogły płacić podatki, składać deklaracje i pisma do organów podatkowych i odbierać swoją korespondencję. 
Jeszcze przed przyszłoroczną akcją rozliczania PIT za 2022 r. chcemy umożliwić większej liczbie Polaków zapłatę podatku od razu po wysłaniu zeznania PIT. Pracujemy nad tym, aby z e-konta można było od razu przelogować się do każdego banku oraz dodać możliwość płacenia BLIK-iem.
W lipcu br. pojawiała się możliwość dwustronnego komunikowania się z organami podatkowymi za pośrednictwem konta w e-US. Wystarczy tylko zgoda na e-korespondencję, którą podatnik może złożyć na swoim koncie. W ten sposób można uzyskać zaświadczenia – bez uiszczania opłaty skarbowej. Odpowiedź otrzymuje się już w ciągu kilku minut (w niektórych przypadkach czas oczekiwania może się wydłużyć). Otrzymane e-zaświadczenie nie ma stempla urzędowego, ale jest opatrzone podpisem elektronicznym, dodatkowo nie trzeba go drukować i można od razu przesłać dalej np. do banku. Podatnik nie dostanie już np. listu poleconego - korespondencja z urzędu skarbowego będzie przychodziła tylko za pośrednictwem konta w e-US, a powiadomienie o wystawionym zaświadczeniu przyjdzie mailem lub smsem (bądź na oba te sposoby). Zasady doręczeń są takie same jak w przypadku pism wysłanych listem poleconym – podatnik ma 7 dni na odebranie decyzji, a jeśli tego nie zrobi otrzymuje powtórne powiadomienie. Po tym czasie uznaje się, że pismo zostało doręczone.

Kinga Błaszczyńska                                                                                                                                                      
Rzecznik Prasowy IAS w Bydgoszczy

 

Informacja ZUS - Upływa ważny termin dla studentów z rentą rodzinną

Studenci, którzy pobierają rentę rodzinną z ZUS, mają tylko kilka dni na dostarczenie zaświadczenia z uczelni, że dalej się uczą. Do końca października wraz z zaświadczeniem muszą również złożyć wniosek o dalszą wypłatę świadczenia. Dzięki temu ZUS będzie mógł wypłacić im rentę rodzinną także za październik. Zaświadczenie z uczelni powinny dostarczyć osoby, które w październiku rozpoczęły studia, a także studenci, których poprzednie zaświadczenie było wydane tylko na rok akademicki, czyli do września. Jeśli natomiast zaświadczenie nie straciło swojej ważności, bo uczelnia wystawiła je na cały okres studiów, to nie trzeba dostarczać do ZUS nowego dokumentu - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Studenci powinni również pamiętać, aby na bieżąco informować ZUS o przerwaniu nauki lub wcześniejszym jej zakończeniu. Inaczej nadpłacone świadczenie trzeba będzie potem zwrócić i to w dodatku razem z odsetkami –dodaje rzeczniczka. Renta rodzinna to świadczenie, które może otrzymać m.in. dziecko po śmierci rodzica. Przysługuje do ukończenia przez nie 16. roku życia. Później jeśli kontynuuje naukę do 25. roku życia (lub do końca roku akademickiego, jeżeli osiągnięcie wieku przypada na ostatni rok studiów).

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Warsztaty z rozliczania zawartych umów dla konkursu 1/2022

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Południe serdecznie zaprasza na Warsztaty z rozliczania zawartych umów, które zawarte zostały przez beneficjantów w ramach naboru wniosków dla naboru 1/2022 podejmowanie działalności gospodarczej. Warsztaty odbędą się 15 listopada 2022 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą mieszczącym się przy ul. Szkolnej 1 w Dobrzyniu nad Wisłą. Początek warsztatów godz. 15.00.
Warsztaty skierowane w szczególności do podmiotów, które wnioskowały w naborze 1/2022

Informacja KRUS - Konkurs "Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami"

Zapraszamy rolników do udziału w III Ogólnopolskim Konkursie Testowym
z Zakresu Bezpiecznej Pracy w Gospodarstwie Rolnym „Bezpiecznie
z niebezpiecznymi substancjami”

Konkurs ma na celu upowszechnianie wśród rolników „Zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym” oraz wiedzy o zagrożeniach wypadkowych, a w konsekwencji ograniczenie liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych rolników. Konkurs odbywa się pod patronatem medialnym TVP Info.

Organizowany po raz trzeci konkurs przebiega w formule on-line i jest realizowany przy pomocy platformy edukacyjnej Moodle. Rolnicy zainteresowani uczestnictwem logują się pod linkiem https://bezpieczenstwo.krus.gov.pl/, a następnie rozwiązują test złożony z 20 pytań jednokrotnego wyboru, dotyczących zapobiegania skutkom niewłaściwego stosowania
w gospodarstwie rolnym niebezpiecznych i szkodliwych substancji chemicznych, np. środków ochrony roślin, nawozów, paliw itp.

Do rozwiązania konkursowego testu rekomendujemy aktualne wersje przeglądarek: Google Chrome oraz Mozilla Firefox. Konkurs zakończy się 25 listopada 2022 r. o godz. 24:00. Sto osób, które udzieli największej liczby prawidłowych odpowiedzi w najkrótszym czasie, otrzyma nagrody rzeczowe o wartości ok. 600 zł brutto. Szczegółowe zasady udziału w konkursie określa regulamin dostępny na stronie www.krus.gov.pl.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Zapraszamy na XXII Forum Organizacji Pozarządowych

Serdecznie zapraszamy do udziału  w XXII Forum Organizacji Pozarządowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego, które odbędzie się 28 października br.(piątek). w siedzibie Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, przy ul. Włocławskiej 167 w Toruniu.

Rejestracja odbywa się za pomocą formularza rejestracyjnego https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgo4XqSdcneNjesKFWvTb1P1u_gkKXsxIuvofl4ciWbe9B9Q/viewform

 

Zadbaj o bezpieczeństwo! Zaproś kominiarza!

 

 

 

Ostatni miesiąc na złożenie wniosku o 300 plus

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że wnioski o 300 zł dla ucznia można składać tylko do końca listopada. Złożenie wniosku po tej dacie będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
Chętnych na dodatkowe świadczenie nie brakuje. Ponad 175 tys. wniosków na 245,7 tys. uczniów złożyli rodzice i opiekunowie z województwa kujawsko-pomorskiego, a na ich konta trafiło niemal 71,8 mln zł. W całym kraju na konta rodziców trafiło ponad 1,3 mld zł dotyczących 4,4 mln dzieci - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
W ramach programu „Dobry Start” rodzice mogą otrzymać raz w roku 300 zł na zakup wyprawki szkolnej. Świadczenie przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat.

Wnioski o wsparcie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Co ważne opiekun faktyczny lub prawny dziecka wniosek o 300 plus może złożyć tylko za pośrednictwem portalu PUE ZUS.Wniosek oprócz innych danych powinien zawierać numer rachunku bankowego, na który trafi wypłata świadczenia, adres mailowy i numer telefonu. Są to dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS dla osób, które jeszcze swojego konta nie posiadają.
Posiadanie profilu na PUE ZUS jest niezbędne, aby mieć dostęp do informacji o złożonym  wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej. Można je znaleźć na swoim profilu na PUE ZUS również wtedy, gdy złożyliśmy wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia – wyjaśnia rzeczniczka.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS - Kiedy można zatrzymać emeryturę lub rentę po zmarłym?

Gdy umiera bliska nam osoba, a listonosz przynosi jej emeryturę lub rentę, często zastanawiamy się, czy świadczenie możemy zatrzymać, czy musimy oddać do ZUS. Wątpliwości pojawiają się także, gdy świadczenie wpływa na konto zmarłego. 

Nie zawsze trzeba zwracać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych emeryturę lub rentę za miesiąc w którym świadczeniobiorca zmarł. Jeśli listonosz przyniósł ją, gdy  uprawniony jeszcze żył,  to świadczenie można zatrzymać, gdyż jest to wypłata należna za dany miesiąc. Natomiast po śmierci emeryta czy rencisty, listonosz nie powinien już wypłacać świadczenia domownikom, tylko zwrócić do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W sytuacji, gdy wypłaci takie świadczenie po zmarłym, ZUS ustali nadpłatę i będzie dochodził zwrotu wypłaconej kwoty brutto. Pieniądze wypłacone po śmierci emeryta  lub rencisty trzeba zwrócić, jako nienależnie pobrane świadczenie - wyjaśnia Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Jeśli to było świadczenie, które zmarłemu przysługiwało, czyli  za miesiąc, w którym nastąpił zgon emeryta lub rencisty – bez względu na to, czy śmierć nastąpiła pierwszego dnia miesiąca, czy w  jego połowie, ZUS na wniosek o wypłatę niezrealizowanego świadczenia po osobie uprawnionej do świadczeń emerytalno-rentowych wyda formalną decyzję i przekaże pieniądze osobom uprawnionym. Wniosek o niezrealizowane świadczenie (druk ENS) należy złożyć przed upływem 12 miesięcy od dnia śmierci osoby, której przysługiwało świadczenie – dodaje rzeczniczka. Gdy emerytura lub renta przekazywana jest na rachunek bankowy, zwrócić trzeba te świadczenia, które zostały wypłacone za miesiące następujące po miesiącu, w którym nastąpiła śmierć emeryta czy rencisty. Prawo do emerytury czy renty ustaje wraz ze śmiercią osoby uprawnionej. Jeśli zgon nastąpił przed terminem płatności świadczenia i istnieje możliwość wstrzymania tej wypłaty, ZUS przestaje przekazywać pieniądze od miesiąca, w którym nastąpił zgon. W przeciwnym przypadku wstrzymanie wypłaty świadczenia następuje w kolejnym miesiącu po śmierci emeryta bądź rencisty. W sytuacji, gdy Zakład wstrzyma wypłatę jeszcze w tym samym miesiącu, w którym nastąpił zgon, uprawniony członek rodziny może złożyć do ZUS wniosek o wypłatę tzw. świadczenia niezrealizowanego.

Co to jest niezrealizowane świadczenie z ZUS

Niezrealizowane świadczenie to takie, do którego zmarła osoba była uprawniona przed śmiercią, ale go nie pobrała lub nie zostało ono jej wypłacone. Jeżeli np. ktoś zmarł
1 października i ZUS nie wypłacił świadczenia, bo otrzymał informację o zgonie, to niezrealizowaną emeryturę można wypłacić członkom rodziny tej osoby – ale wyłącznie na ich wniosek. Niezrealizowane świadczenie to również takie, gdy osoba złożyła wniosek
o emeryturę lub rentę i zmarła zanim wydaliśmy decyzję przyznającą świadczenie. Podobnie jest, gdy złożyła wniosek o ponowne ustalenie wysokości emerytury lub renty, a przed załatwieniem tego wniosku przez ZUS zmarła. Należność przysługująca zmarłemu może być wypłacona uprawnionemu członkowi rodziny w ramach niezrealizowanego świadczenia - tłumaczy Krystyna Michałek.

Komu przysługuje wypłata niezrealizowanego świadczenia?

Prawo do niezrealizowanych świadczeń mają:

  • w pierwszej kolejności – mąż, żona lub dzieci zmarłego, jeśli prowadziły z nim wspólne gospodarstwo domowe,
  • drugiej kolejności:  – małżonkowie i dzieci, z którymi zmarły nie prowadził gospodarstwa domowego (w razie braku małżonka, dzieci, z którymi zmarła osoba prowadziła wspólne gospodarstwo domowe).
  • w trzeciej kolejności – inni członkowie rodziny uprawnieni do renty rodzinnej lub ci, na których utrzymaniu pozostawała osoba zmarła, w razie braku wymienionych wyżej małżonka i dzieci.

 Jakie trzeba złożyć dokumenty

Dokumenty, na podstawie których ZUS ustali uprawnienia do niezrealizowanych świadczeń, to w szczególności:

  • odpis aktu zgonu,
  • odpis aktu małżeństwa – w przypadku małżonka,
  • odpis aktu urodzenia – w przypadku dzieci,
  • środki dowodowe potwierdzające fakt prowadzenia wspólnego gospodarstwa domowego lub fakt przyczyniania się do utrzymywania osoby zmarłej.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

Jak pracuje ZUS przed świętem Wszystkich Świętych?

W najbliższy poniedziałek, 31 października sale obsługi w placówkach ZUS i Centrum Obsługi Telefonicznej będą czynne do godz. 15.00. Wyjątek stanowi Punkt Informacyjny ZUS w Mogilnie, który tego dnia będzie zamknięty. Z kolei Punkt Informacyjny ZUS w Chełmnie i Wąbrzeźnie będzie czynny bez zmian do godz. 14.00 – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

W tym dniu w standardowych godzinach będą działały infolinie zewnętrzne:

  • w sprawie Polskiego Bonu Turystycznego – do godz. 20.00 (tel. 22 11 22 111),
  • w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy – do godz. 18.00. (tel. 22 444 02 55).

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że sprawy urzędowe w instytucji możemy załatwić bez wychodzenia z domu, przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Z ekspertem ZUS-u możemy także porozmawiać przez internet
w godzinach urzędowania Zakładu  w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy. Z kolei osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie wcześniej umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie, dzwoniąc pod nr telefonu:

  • 52 34 18 126 - dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim,
  • 54 230 73 76 - dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

WYNIKI KONSULTACJI

WYNIKI KONSULTACJI
przeprowadzonych na podstawie zarządzenia OiSO.0050.34.2022 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie przeprowadzenia
konsultacji społecznych

Niektórzy mieszkańcy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą wnosili postulaty, żeby kadencyjność organów jednostek pomocniczych gminy (sołtysów i rady sołeckiej) była tożsama z kadencyjnością rady gminy.

Zmieniony przepis art. 16 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) określa, że kadencja rady gminy trwa 5 lat licząc od dnia wyboru (przed zmianą określał na 4 lata), natomiast statuty poszczególnych sołectw Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, określają, że kadencja sołtysa i rady sołeckiej trwa 4 lata licząc od dnia wyborów.

Doprowadzenie do zrównania kadencyjności sołtysów i rad sołeckich z kadencyjnością rad gmin, wymaga zmiany statutów poszczególnych sołectw. Z przepisu art. 35 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wynika, żeby dokonać zmiany statutu sołectwa, należy przeprowadzić konsultacje społeczne.

Mając powyższe na uwadze Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą zarządził, zgodnie z uchwałą nr XV/88/2012 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. poz. 1914), przeprowadzenie w tej sprawie konsultacji w formie uzyskania ustnej odpowiedzi od uczestników zebrania wiejskiego w poszczególnych sołectwach Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na pytanie: „Czy jesteś za zmianą kadencji sołtysa i rady sołeckiej z 4 lat na lat 5?”.

Spośród 292 osób biorących udział w zebraniach sołeckich przeprowadzonych w dniach od 02.09.2022 do 28.09.2022, 291 osób odpowiedziało pozytywnie na postawione pytanie. W czasie konsultacji nie zgłoszono żadnych opinii ani uwag.

Choć zgodnie z postanowieniem § 3 ust. 2 powołanej wyżej uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą wynik konsultacji w tej sprawie nie jest wiążący dla organów gminy, to przygotowany zostanie projekt uchwały dokonującej stosownej zmiany statutów jednostek pomocniczych Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, który przekazany zostanie Radzie Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.

Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
Piotr Wiśniewski

Grant dla szkół

W ramach wsparcia na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego, polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury, Gmina Dobrzyń nad Wisłą przystąpiła do programu „Laboratoria przyszłości”, pozyskując z niego, dla szkół podstawowych, środki w kwocie 229.500,00 zł.  Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych, w ramach którego szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego, niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. 
 W ramach pozyskanej kwoty, poszczególne szkoły uzyskały następujące środki:

  • Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Dobrzyniu nad Wisłą  79.500,00 zł
  • Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Chalinie – 60.000,00 zł
  • Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie – 60.000,00 zł
  • Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Dyblinie – 30.000 zł.

Dzięki temu wsparciu szkoły z terenu gminy zakupiły wyposażenie techniczne m.in. drukarki 3D, sprzęt nagłaśniający, mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami, sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, mikrofony, oświetlenie etc.) i stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
Nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.

  • Logo pokazujące przyrząd laboratoryjny w kolorze niebieskim, nad nim napis Laboratoria przyszłości
  • DSC_0034
  • DSC_0038
  • DSC_0043
  • DSC_0046
  • DSC_0048
  • DSC_0050
  • DSC_0055
  • DSC_0060
  • DSC_0062
  • DSC_0065
  • DSC_0071
  • DSC_0076
  • DSC_0079
  • DSC_0082
  • DSC_0086
  • IMG_20210520_122556
  • IMG_20210520_122601
  • IMG_20210520_122606

Utwardzanie placów kostką brukową przy remizach oraz remont świetlic

W miesiącu wrześniu ruszyły prace związane z utwardzaniem placów kostką brukową wokół remiz OSP w Główczynie i Chalinie oraz generalny remont świetlicy w  miejscowości Kamienica.Prace budowlane na placu wokół remizy OSP w Główczynie, polegające na uporządkowaniu terenu i ułożeniu kostki brukowej zostały już zakończone. Również teren wokół remizy OSP w Chalinie już niedługo zmieni całkowicie swój wygląd. Tu także dobiega końca układnie kostki brukowej.

Gruntowny remont  przechodzi z kolei  świetlica w Kamienicy. Udało się już zakończyć prace na zewnątrz budynku, polegające na dociepleniu obiektu wraz z wykonaniem elewacji oraz osadzeniu nowych drzwi wejściowych. Obecnie prowadzone są roboty budowlane wewnątrz obiektu, a dokładnie prace przy przebudowie pomieszczenia z adaptacją części na WC i wydzieloną kotłownię. Przewidziany jest również montaż płyt na suficie sali głównej.

  • Remontowane pomieszczenie kotłowni, ściany bez tynków, po środku drabka
  • Kostka brukowa, w oddali budynek OSP, o brązowym kolorze elewacji
  • Kostka brukowa, w oddali budynek OSP, o brązowym kolorze lewacji
  • Ganek  o kolorze lewacji jasno-żóltej, pośrodku brązowe drzwi
  • Wyremontowany budynek świetlicy, ujęcie kubaturybudynku z zewnątrz
  • Boczna ściana budynku świetlicy z widocznymi drzwiami w kolorze brązowym
  • Pracownik układający kostkę brukową przed remizą OSP
  • Kostka brukowa, w oddali budynek OSP, o brązowym kolorze lewacji
  • Metalowy płot w kolorze zielonym, przez który widoczna jest kostka brukowa ułożona przezd budynkiem OSP, który widać na...
  • Ułożona kostka brukowa przed budynkiem OSP, który widać w drugim planie
  • Ułożona kostka brukowa przed budynkiem OSP, który widać w drugim planie

Letnie inwestycje, remonty i zakupy w gminie Dobrzyń nad Wisłą

Pomimo  okresu wakacyjnego w gminie Dobrzyń nad Wisłą trwa czas wzmożonych inwestycji.

Jedną z nich  był prowadzony w lipcu  remont  pokrycia dachu na części budynku Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą. Prace były niezbędne, gdyż dach przeciekał i powodował liczne zacieki w pomieszczeniach biurowych Urzędu. Zamówienie obejmowało przeprowadzenie termomodernizacji poprzez ułożenie styropapy o grubości 15 cm z dwukrotnym ułożeniem papy zgrzewczej, malowanie i remont kominów, podmurowanie ogniomuru. Wykonano także nowe obróbki blacharskie oraz demontaż i  montaż  instalacji odgromowej. Koszt remontu wyniósł 44 499,75 zł.

Kolejną  ważną a zarazem niezbędną inwestycją był zakup serwera do Urzędu Miasta i Gminy za kwotę 97 129,44 zł, który ulepszył i zapewnił właściwe funkcjonowanie programów i systemów  komputerowych, umożliwiając tym samym  sprawną pracę urzędników oraz obsługę interesantów.

Gmina zainwestowała także w zakup nowej  kosiarki za kwotę 27 248,08 zł, która posłuży do właściwego utrzymania dróg gminnych, poprzez wykaszanie poboczy. 

Trwają także liczne remonty w szkołach i przedszkolach gminnych. Dzieje się tak m.in. w przedszkolu samorządowym im. Kubusia Puchatka, czy Szkole Podstawowej im. T. Kościuszki, gdzie malowane i odświeżane są sale lekcyjne oraz pomieszczenia gospodarcze. Z kolei w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Dobrzyniu nad Wisłą rozpoczęła się I część inwestycji p.n. „Modernizacja wraz z termoizolacją dachu nad pomieszczeniem socjalnym przy sali gimnastycznej”. Koszt tej części zadania wyniósł 55 tysięcy złotych.

  • Kosiarka ciągnikowa do koszenia trawy w kolorze pomarańczowym
  • Kosiarka ciągnikowa w kolorze pomarańczowym, do koszenia trawy na poboczach
  • Serwer
  • Serwer
  • Dach pokryty czarną papą
  • Dach pokryty czarną papą
  • Dach z widocznymi otworami wentylacyjnymi

Ułożona kostka brukowa wokół kolejnych obiektów

Pod koniec ubiegłego roku zakończyły się dwie kolejne inwestycje na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą, polegające  na utwardzeniu terenu i położeniu kostki brukowej wokół świetlic. Tym razem nowe otoczenie zyskały obiekty w Glewie i w Zbyszewie. Wcześniej podobne prace przeprowadzono wokół remiz OSP w Główczynie i w Chalinie.

  • Kostka brukowa
  • Kostka brukowa, posypana piaskiem, w tle budynek z cegieł-świetlica
  • kostka brukowa, posypana piaskiem, w tle biały budynek świetlicy
  • Kostka brukowa, posypana piaskiem
  • Kostka brukowa, posypana piaskiem
  • eab71b65d24595ba74a1a55dc127e8d0
  • Wjazd  wyłożony kostką brukową, po prawej stronie widoczny niewielki kawałek budynku
  • Kostka brukowa, w tle budynek świetlicy z cegieł

OSP z nowym wozem strażackim

W ubiegły piątek tj. 27 listopada Strażacy z OSP Mokowo powitali i „symbolicznie ochrzcili” butelką szampana nowy wóz strażacki marki Man TGM 18.320 GBA 4.7/36. Zakup pojazdu, którego koszt wyniósł 880,065 tys., pomimo wielkiego zaangażowania mokowskich strażaków w pozyskanie funduszy, nie byłby możliwy jednak gdyby nie pomoc w postaci dofinansowania ze strony różnych instytucji i fundacji:

- Narodowego Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska- 310 000 tys.

- Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej – 250 000 tys.

- Gminie Dobrzyń nad Wisłą- 205,065 tys.

- Fundacji ORLEN „Dar Serca”- 30 000 tys.

- KGHM Polska Miedź- 30 000 tys.

- Starostwu Powiatowemu w Lipnie- 20 000 tys.

- Fundacji PGNiG – 15 000 tys.

- Fundacji LOTTO - 15 000 tys.

- SALUTARIS - 5 000 tys.

W zbiórkę pieniędzy zaangażowali się także parafianie z parafii Mokowo, którzy uzbierali około 8 000 tys. Kwota ta przeznaczona została na remont wjazdu do garażu, który został przystosowany pod nowy pojazd. W pomoc zakupu nowego wozu strażackiego zaangażowała się także osobiście Anna Gembicka – Posłanka na Sejm RP.

W uroczystości,  w przygotowanie której  zaangażowały się panie z KGW Mokowianki i KGW Jarzębinki, oprócz mieszkańców Mokowa, wzięły udział jednostki OSP z Krojczyna, Płomian i Tłuchowa. Powitanie odbyło się z udziałem jak najmniejszej liczbie osób i bardzo skromnie, a to za sprawą  obostrzeń związanych z panującą epidemia koronawirusa.

Strażacy z OSP Mokowo dziękują wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do zakupu nowego wozu strażackiego.

  • Nowy wóz strażacki
  • Wóz strażacki-zdjęcie w kolorze czarnym
  • Wóz strażacki
  • Wóz strażacki w otoczeniu dymu z rac
  • Tort w kształcie wozu strażackiego
  • Wóz strażacki w otoczeniu dymu z rac
  • Zdjęcie z drona przestawiajace plac przed remizą OSP wypełniony ludźmi a pośrodku wóz strażacki
  • Strażacy oglądający wóz strażacki

Uroczyste przekazanie łodzi ratowniczej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrzyniu nad Wisłą

W dniu 9 lutego 2020 r. w siedzibie Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrzyniu nad Wisłą odbyła się oficjalna uroczystość przekazania łodzi ratowniczej dla tejże jednostki. Koszt zakupu łodzi wraz z niezbędnym sprzętem, w której znalazła się m.in. przyczepa podwoziowa oraz echosonda wyniósł 111 476 zł. Zakup został sfinalizowany ze środków Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, Starostwa Powiatowego w Lipnie, Kujawsko-Pomorskiego Samorządowego Stowarzyszenia Salutaris oraz środków własnych jednostki. Symbolicznego odebrania łodzi dokonał druh Ariel Koprowski Prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrzyniu nad Wisła. Przekazania dokonała Posłanka na Sejm RP dr Joanna Borowiak, Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą Piotr Wiśniewski, p.o. Kujawsko-Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej bryg. Jacek Kaczmarek oraz Prezes Kujwasko-Pomorskiego Samorządowego Stowarzyszenia Salutaris Andrzej Potoczka.

Wśród licznie zaproszonych gości na uroczystość przybył także Kapelan strażaków Gminy Dobrzyń nad Wisłą Ks. Zbigniew Milczarek oraz bryg. Jakub Politowski Zastępca Komendanta Powiatowego PSP w Lipnie. Nie zabrakło także strażaków z OSP w Dobrzyniu nad Wisłą.

  • Troje strażaków-dwóch mężczyzn i kobieta w strojach galowych
  • Kilkunastu strażaków zgromadzonych w sali- jeden z nich z mikrofonem przemawia do zgromadzonych
  • Kilku strażaków w strojach galowych-jeden z nich trzyma dyplom
  • Pontonowa łódź strażacka
  • Strażak w stroju galowym wrecza drugiemu uroczyste dokumenty
  • Grupowe zdjęcie strażaków
  • Kilkunastu strażaków- jeden z nich przemawia

Nowe sale lekcyjne dla Przedszkolaków

Wszystkie Maluchy uczęszczające do Przedszkola w Zespole  Szkolno-Przedszkolnym w Chalinie  zyskały nową przestrzeń do zabawy i nauki. A to za sprawą zakończonego niedawno remontu  pomieszczeń,  w których wcześniej mieścił się Ośrodek Zdrowia. Zakrojone na szeroką skalę prace polegały na adaptacji pomieszczeń pod sale lekcyjne z przeznaczeniem na odział przedszkolny.

Gruntowny remont przeszły wszystkie wnętrza, które przystosowano tak aby służyły najmłodszym dzieciom. Dzięki przebudowie ścian działowych, które zupełnie zmieniły układ  pomieszczeń, zyskano dwie duże sale lekcyjne, łazienkę i miejsca socjalne.Wartość robót wyniosła 155 835,78 zł.

  • Korytarz przedszkolny w kolorze zielonym
  • Pomieszczenie gospodarcze, ściany siwe, przy których ustawiono ksero, stolik i dwa krzesła
  • Drzwi do wc, w kolorze siwym
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki, na głównej ścianie telewizor
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki, na głównej ścianie telewizor
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki, na głównej ścianie telewizor
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki
  • Duża sala lekcyjna, przy jednej ścianie ławki i krzesła, na drugiej szafki z zabawkami, w rogu duży domek do zabawy
  • DSC_0022
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki
  • Sala lekcyjna w kolorze ścian zielono-żółtym wraz z wyposażeniem-ławki, krzesła, szafki

Przekazanie sprzętu dla jednostek OSP

16 maja 2019 roku w Wichowie, gm. Lipno odbyło się uroczyste przekazanie sprzętu dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu lipnowskiego i rypińskiego, w ramach projektu  pn. „Nowoczesne służby ratownicze – zakup sprzętu dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” realizowanego w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Projekt  zrealizowany został przez Zarząd Oddziału Wojewódzkiego ZOSP RP w Toruniu, Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu oraz samorządy gminne z terenu województwa kujawsko – pomorskiego. Udział dofinansowania ze środków RPOWK-P na lata 2014-2020 wyniósł 85 %. Nasi strażacy doposażeni zostali m. in. w  hełmy, parawan, agregat prądotwórczy 
i radiotelefony.

 

  • Grupa strażaków ustawiona w rzędzie, pozująca na tle nowo pozyskanego sprzętu
  • Grupa strażaków witająca kobietę
  • Grupa strażaków prowadząca rozmowę z kobietą
  • Grupa strażaków prowadząca rozmowę z kobietą
  • Grupa strażaków prowadząca rozmowę z kobietą
  • Grupa strażaków prowadząca rozmowę z kobietą
  • Grupa strażaków prowadząca rozmowę z kobietą

W gminie Dobrzyń nad Wisłą powstały 4 wiaty

W  miejscowościach Chalin, Kisielewo, Grochowalsk oraz na przystani w Dobrzyniu nad Wisłą oddano do użytku 4 wiaty. W ramach inwestycji, powstały drewniane, zadaszone altany wyłożone kostką brukową. W Dobrzyniu nad Wisłą oprócz wiaty, którą wyposażono w stoły i ławy  wybudowano również miejsce na ognisko i  dodatkowe miejsca do siedzenia z dachem. Prace budowlane trwały w grudniu ubiegłego roku, a prace wykończeniowe zakończyły się w I kwartale 2020 roku. Wybudowane wiaty poprawiły warunki wypoczynku i rekreacji, a także przyczyniły się do uporządkowania i poprawy estetyki przestrzennej tychże miejscowości, zwiększając  tym samym do zwiększenia ich atrakcyjności turystycznej.

Zachęcamy wszystkich mieszkańców do aktywnego korzystania z nowo powstałych miejsc wypoczynku.

  • Drewniana wiata
  • Drewniana wiata
  • Duża, drewniana altana,  wewnątrz ułożona kostka brukowa
  • Drewniana altana
  • Drewniana wiata
  • Drewniana wiata
  • Duża, drewniana altana,  wewnątrz ułożona kostka brukowa
  • Drewniana altana
  • Drewniana altana
  • Drewniana altana

Czyste Powietrze

„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.

W dniu 12.05.2021 r. Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą podpisała Porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu o współpracy przy realizacji rządowego Programu Czyste Powietrze.

W Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą funkcjonuje Gminny Punkt Konsultacyjno - Informacyjny Programu „Czyste Powietrze”.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://wfosigw.torun.pl/ lub https://czystepowietrze.gov.pl/


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za II kwartał 2025:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
477 szt.

Liczba zawartych umów
442 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
276 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
11 431 995,04 zł

Zamieszczono: 07.07.2025 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za I kwartał 2025:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
473 szt.

Liczba zawartych umów
426 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
268 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
10 266 770,98 zł

Zamieszczono: 08.04.2025 r.


WAŻNY KOMUNIKAT z dnia 28.11.2024 r.
Czas na remont programu Czyste Powietrze


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za IV kwartał 2024:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
473 szt.

Liczba zawartych umów
402 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
255 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
9 682 157,61 zł

Zamieszczono: 08.01.2025 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za III kwartał 2024:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
457 szt.

Liczba zawartych umów
378 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
241 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
8 497 109,06 zł

Zamieszczono: 04.10.2024 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za II kwartał 2024:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
412 szt.

Liczba zawartych umów
339 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
229 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
7 525 825,41 zł

Zamieszczono: 08.07.2024 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za I kwartał 2024:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
365 szt.

Liczba zawartych umów
326 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
220 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
6 803 376,60 zł

Zamieszczono: 9.04.2024 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za IV kwartał 2023:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
340 szt.

Liczba zawartych umów
312 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
240 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
5 733 433,86 zł

Zamieszczono: 11.01.2024 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za III kwartał 2023:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
315 szt.

Liczba zawartych umów
290 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
194 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
4 606 615,14 zł

Zamieszczono: 4.10.2023 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za II kwartał 2023:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
291 szt.

Liczba zawartych umów
262 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
187 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
3 550 443,17 zł

Zamieszczono: 5.07.2023 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za I kwartał 2023:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
265 szt.

Liczba zawartych umów
236 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
172 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
3 163 613,45  zł

Zamieszczono: 4.04.2023 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za IV kwartał 2022:

Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
240 szt.

Liczba zawartych umów
223 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
155 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
2 706 012,25  zł

Zamieszczono: 3.01.2023 r.


Zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 aneksu do Porozumienia w sprawie realizacji Programu Priorytetowego CZYSTE POWIETRZE udostępniamy poniższe dane za III kwartał 2022:


Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie
228 szt.

Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
134 szt.

Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji
2 092 547 zł


Wywieszono: 10.10.2022 r.

Konkurs na "Najładniejszy Wieniec Dożynkowy"

Zachecamy do udziału w konkursie na "Najładniejszy Wieniec Dożynkowy". Karty zgłoszeniowe należy składać do 05.08.2022 roku w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.

Muzyka i kultura hiszpańska w DDK "ŻAK"

W piątek 19 sierpnia, o godzinie 18.00, w Dobrzyńskim Domu Kultury „ŻAK” odbył się koncert kwartetu smyczkowego z Pampeluny, połączony z prelekcją na temat Hiszpanii (muzyka hiszpańskich kompozytorów, hiszpańska kultura i tradycje). Koncert był wstępem do uroczystości otwarcia szlaku wiślanego do Santiago de Compostela.

  • Przestronna sala, wypełniona ludźmi siedziącymi na krzesłach
  • Scena, na której występuje czwórka skrzypków oraz zgromadzona publiczność
  • Scena, na której występuje czwórka skrzypków oraz zgromadzona publiczność
  • Czwórka skrzypków na scenie, grających koncert
  • Publicznosć siedząca w przestronnej sali, oglądajaca koncert
  • Publicznosć siedząca w przestronnej sali, oglądajaca koncert
  • Czterej skrzypkowie, stojący na scenie
  • Publiczność oklaskująca występ
  • Grupa osób, stojąca w przestronnej sali z kieliszkiem wina w ręku
  • Grupa osób, stojąca w przestronnej sali z kieliszkiem wina w ręku
  • Grupa osób, przyglądająca się jak jedna z pań serwuje wino
  • Grupa osób, stojąca w przestronnej sali z kieliszkiem wina w ręku

Odtworzono wiślany szlak do Santiago de Compostela

W sobotę 20 sierpnia br. o godzinie 15.00, na Przystani w Dobrzyniu nad Wisłą, rozpoczęła się uroczystość powitania Figury Św. Jakuba, która  była zwieńczeniem rocznego Flisu Św. Jakuba, po szlaku, odtwarzającym ponownie drogę wodną do Santiago de Compostela, zwaną Camino de Vistula.

Wszystko zaczęło się rok temu, kiedy to figura Św. Jakuba (dar włóczków krakowskich dla mieszkańców Dobrzynia nad Wisłą, wykonana przez artystę Henryka Tomczaka) wypłynęła z Krakowa w rejs, przez porty Danii, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, docierając do hiszpańskiej  miejscowości A Coruna. Stamtąd w pieszej pielgrzymce w dniu 25 lipca br. figura wraz z pielgrzymami dotarła do Grobu Apostoła w Santiago de Compostella. Po powrocie do kraju, figurka trafiła na chwilę do Sanktuarium Jakubowego w Toruniu, by ostatecznie przypłynąć do naszego miasta i na stałe stanąć w kapliczce, u podnóża Góry Zamkowej, na tzw. Podzamczu Jakubowym.

Sobotnia uroczystość rozpoczęła się od Mszy Św., odprawionej na Przystani, przez biskupa Piotra Liberę. Chwilkę wcześniej powitano pielgrzymów, którzy wraz z figurą Św. Jakuba, dopłynęli do Dobrzynia nad Wisłą. Następnie w uroczystym orszaku  udano się na Jakubowe Podzamcze, gdzie umieszczono figurkę w kapliczce, którą wcześniej poświęcono. Jak podkreślają inicjatorzy całego przedsięwzięcia, jest ona namacalnym symbolem tego, że dawny szlak Camino de Vistula został przywrócony i zaprasza do pielgrzymowania.

Ideę odtworzenia Camino de Vistula podjęły się Nadwiślańska Organizacja Turystyczna i Pracownia Szlaku św. Jakuba przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, oraz wiele osób z całej Polski, w tym także z Dobrzynia nad Wisłą.

  • Tłum ludzi, obserwujący święcenie drewnianej kapliczki
  • Tłum ludzi, obserwujący święcenie drewnianej kapliczki
  • Tłum ludzi pod namiotem machający do odpływajacej barki
  • Orszak pielgrzymkowy
  • Drewniana kapliczka, ogrodzona drewnianym płotem, w oddali widok rzeki
  • Grupa duchownych stojaca przy drewnianej figurze, przedstawiającej postać Św. Jakuba
  • Orszak pielgrzymkowy, idący wzdłuż rzeki, na czele orszaku duchowni niosący drewnianą figurę
  • Duchowny przemawiający przez mikrofon

Nie chcesz starcić renty rodzinnej, pamietaj o zaświadczeniu ze szkoły

Do końca września uczniowie szkół ponadpodstawowych, którzy pobierają rentę rodzinną z ZUS, mają czas na złożenie wniosku o dalszą wypłatę renty wraz z zaświadczeniem ze szkoły, że nadal się uczą. Jeśli zrobią to z opóźnieniem, np. złożą dokumenty w październiku, to stracą rentę rodzinną za wrzesień.

W przypadku maturzystów przyjętych na pierwszy rok studiów, którzy pobierają rentę rodzinną, jeśli nie chcą jej stracić za wrzesień, formalności w ZUS muszą dopełnić do końca września, a następnie do końca października. Wniosek o kontynuację wypłaty świadczenia wraz z zaświadczeniem z uczelni potwierdzającym przyjęcie na studia składają do końca września, a zaświadczenie z uczelni o rozpoczęciu studiów- do końca października. Pozostali studenci na złożenie wniosku i zaświadczenia o kontynuowaniu nauki mają czas do końca października- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Natomiast w przypadku, gdy rozpoczęcie nauki nastąpiło w innym miesiącu niż wrzesień czy październik, zaświadczenie o dalszej edukacji należy złożyć do końca miesiąca, w którym rozpoczęto naukę –dodaje rzeczniczka.

Nie jest konieczne coroczne przedstawianie informacji o dalszej nauce, jeśli zaświadczenie nie wygasło, bo uczelnia czy szkoła wydała je na cały okres trwania nauki (np. studia 5-letnie). Wówczas ZUS będzie wypłacał rentę rodzinną przez cały ten okres, ale w każdej chwili możne sprawdzić, czy nauka jest faktycznie kontynuowana.

Przerwałeś naukę - poinformuj ZUS

W przypadku zaprzestania dalszej edukacji, uczeń lub student muszą jak najszybciej zawiadomić o tym ZUS. Jeśli tego nie zrobią, to nadpłacone nienależne świadczenie trzeba będzie potem zwrócić z odsetkami.

Renta rodzinna przysługuje dzieciom do ukończenia 16 roku życia, a nawet dłużej pod warunkiem kontynuowana nauki. Student może pobierać rentę do 25 roku życia, a jeśli 25 urodziny przypadną na ostatnim roku studiów w szkole wyższej, to może otrzymywać rentę aż do końca tego roku studiów.  Od tej zasady jest wyjątek. Bez ograniczeń wiekowych rentę rodzinną mogą pobierać dzieci, które do ukończenia 16 roku życia lub jeszcze w trakcie nauki, a przed 25 rokiem życia, stały się całkowicie niezdolne do pracy. W ich przypadku nie ma znaczenia to, czy się uczą.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS - Znamy nowe limity dorabiania do rent i wcześniejszych emerytur

Od września limity dorabiania dla pracujących rencistów oraz wcześniejszych emerytów idą w dół. Wynika to ze spadku przeciętnego wynagrodzenia krajowego. 

Nowe graniczne kwoty przychodu, które wpływają na zmniejszenie lub zawieszenia świadczeń będą obowiązywać od września do listopada. Potem zmienią się znowu od 1 grudnia. Powinni je kontrolować niektórzy świadczeniobiorcy. Chodzi o dorabiających rencistów oraz emerytów, którzy nie ukończyli jeszcze powszechnego wieku emerytalnego (60/65 lat) - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Zarobki do kwoty 4309,40 zł brutto miesięcznie, czyli do 70 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia  nie wpłyną na zmniejszenie emerytury czy renty. Jeśli będą wyższe niż 8 003,20 zł brutto, czyli 130 proc. tego wynagrodzenia, to świadczenie ZUS może zawiesić. Uzyskanie przychodów miesięcznie w granicach od 4309,41 zł do 8 003,20 zł brutto spowoduje zmniejszenie wypłacanego świadczenia o kwotę przekroczenia, nie więcej jednak niż o kwotę maksymalnego zmniejszenia. Od marca br. do końca lutego 2023 r. wynosi ona 691,94 zł -dla emerytury i renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, 518,99 zł- dla renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy i 588,19 zł dla renty rodzinnej dla jednej osoby - wyjaśnia rzeczniczka.

Kto może dorabiać bez ograniczeń

Wysokością przychodów nie muszą przejmować się emeryci, którzy ukończyli już powszechny wiek emerytalny (60/65 lat). Oni mogą dorabiać bez żadnych ograniczeń, nie martwiąc się, że ZUS zawiesi lub zmniejszy wypłacaną emeryturę czy rentę. Wyjątek od tej zasady stanowią ci emeryci, którym ZUS podwyższył wyliczoną emeryturę do kwoty świadczenia minimalnego. Jeśli ich przychód z tytułu pracy przekroczy wysokość kwoty podwyższenia do minimalnej emerytury (od marca 1338,44 zł brutto), to świadczenie za dany okres będzie wypłacane w niższej kwocie, tj. bez dopłaty do minimum.

Ograniczenia nie dotyczą również niektórych rencistów. Chodzi o osoby, które pobierają renty dla inwalidów wojennych, inwalidów wojskowych, których niezdolność do pracy związana jest ze służbą wojskową oraz osoby pobierające renty rodzinne po uprawnionych do tych świadczeń.

Zarobkować bez ograniczeń może również osoba pobierająca rentę rodzinną, która jest kwotowo korzystniejsza od ustalonej emerytury z tytułu ukończenia powszechnego wieku emerytalnego.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS - W regionie ZUS wypłacił ponad 54 mln zł w ramach programu "Dobry Start"

W regionie ZUS wypłacił ponad 54 mln zł w ramach programu „Dobry Start”

Prawie 54,3 mln zł  na zakup wyprawki szkolnej trafiło już na konta rodziców i opiekunów dzieci z województwa kujawsko-pomorskiego. W kraju kwota wypłaconych świadczeń przekroczyła 934,6 mln zł. Wkrótce ZUS przekaże kolejne środki. 

Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. Jak dotąd  złożyli ich ponad 2,7 mln na 3,8 mln dzieci. W regionie zostało złożonych blisko 152 tys. wniosków, które obejmują niemal 214 tys. dzieci. Najwięcej wniosków dostaliśmy z województwa mazowieckiego i  śląskiego, najmniej z opolskiego - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Wnioski o świadczenie 300 plus będą przyjmowane do końca listopada wyłącznie elektronicznie - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeśli chcemy, aby pieniądze na zakup wyprawki szkolnej trafiły na konto najpóźniej 30 września, to warto się pospieszyć i wniosek złożyć jeszcze przed końcem wakacji, czyli do 31 sierpnia. Jeśli zrobimy to później, to świadczenie ZUS wypłaci w ciągu 2 miesięcy od dnia jego złożenia – dodaje rzeczniczka.

Pomoc w składaniu wniosków można otrzymać w każdej placówce ZUS. Na spotkanie z pracownikiem ZUS należy zabrać ze sobą dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres e-mail, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli dziecko kontynuuje naukę po ukończeniu 20. roku życia. Niezbędny jest również  numeru PESEL dziecka, nazwa i adres szkoły, do której dziecko uczęszcza.

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS - Ostatni dzwonek na wykorzystanie bonu turystycznego

Ostatni dzwonek na wykorzystanie bonu turystycznego. Ponad 32 tys. bonów turystycznych na Kujawach i Pomorzu czeka jeszcze na aktywację. Do wydania choćby częściowego w bonach pozostało 49 mln zł. Zostało coraz mniej czasu na płacenie bonem. Ich ważność upływa 30 września.

To już trzecie wakacje z Polskim Bonem Turystycznym. Początkowo można było nim płacić tylko do 31 marca 2021 r. Termin został wydłużony do 30 września 2022 r. Do wydania choćby częściowego w bonach jest łącznie ponad 950 mln zł - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.Rodzice z naszego województwa chętnie korzystają z bonów turystycznych tego lata. Przed wakacjami do wykorzystania w bonach mieli 72 mln zł, aktualnie zostało 49 mln zł. Warto się pospieszyć zarówno z aktywacją, jak i wykonaniem opłaty bonami, bo czasu coraz mniej. Zgodnie z obecnym brzmieniem przepisów bon turystyczny ważny jest do końca września tego roku. Do tego czasu trzeba zrealizować płatność bonem, natomiast sama usługa może się odbyć później – wyjaśnia rzeczniczka.

Zarówno aktywacja, jak i płatność bonem turystycznym, jest bardzo prosta i nie przysparza żadnych trudności. Po aktywacji bonu na PUE ZUS, na adres e-mail przekazany zostanie kod obsługi płatności. Trzeba go podać, kiedy płaci się bonem za usługę hotelarską lub imprezę turystyczną na terenie Polski. Każda płatność jest potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym, który jest wysłany SMS-em.

Do tej pory transakcje opłacone bonem wyniosły 2,6 mld zł. Płatność bonami przyjmuje około 28 tys. podmiotów turystycznych.  Lista podmiotów, u których można dokonać w taki sposób opłaty, dostępna jest na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej – https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow.

Przypomnijmy, bon przyznawany jest na dziecko urodzone do końca 2021 roku, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu „Rodzina 500 plus”. Każdemu dziecku należy się jeden bon w wysokości 500 zł, a w przypadku dziecka z niepełnosprawnością 1000 zł.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Kampania - Silna wieś, silna Polska

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego uprzejmie informuje, że w ramach kampanii społecznej ,,Silna Wieś, Silna Polska" Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oferuje  pomoc społeczną na rzecz mieszkańców terenów wiejskich w zakresie wsparcia finansowego, wsparcia społecznego i rozwoju oraz bezpieczeństwa socjalnego.
Szczegółowe informacje na temat kampanii dostępne są na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/silnawies.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Informacja ZUS - Pierwsze czternastki w portfelach emerytów i rencistów

Pierwsi emeryci i renciści otrzymali już dodatkowy „zastrzyk” gotówki w postaci czternastej emerytury. W regionie czternastkę z ZUS otrzymało 78,3 tys. osób o łącznej wartości 95,8 mln zł. Kolejni uprawnieni otrzymają świadczenie we wrześniu razem z bieżącą emeryturą lub rentą.

Ruszyła już wypłata kolejnego w 2022 roku dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego. Do 25 sierpnia tzw. czternastą emeryturę otrzymało już 1,6 mln osób na ok. 2 mld zł. Kolejni uprawnieni otrzymają świadczenie: 1, 5, 6, 10, 15 lub 20 września - razem
z bieżącą emeryturą lub rentą.

W województwie kujawsko-pomorskim czternastkę otrzymało do tej  pory 78,3 tys. osób o łącznej wartości 95,8 mln zł. 1 września ZUS wypłaci kolejną transzę czternastek. W regionie w ten dzień otrzyma ją ponad 60 tys. osób na łączną kwotę ok.  74,5 mln zł- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Żeby otrzymać dodatkowe roczne świadczenie pieniężne, nie trzeba składać żadnych wniosków ani pism. ZUS przyznaje świadczenie z urzędu.

Prawo do czternastki mają osoby, które na 24 sierpnia, czyli dzień poprzedzający pierwsze wypłaty pobierali jedno z długoterminowych świadczeń, np. emeryturę, rentę czy świadczenie przedemerytalne. Świadczenie na rękę w pełnej wysokości wynosi 1217,98 zł, jednak na pełną kwotę mogą liczyć osoby, których świadczenie podstawowe np. emerytura, renta nie przekracza 2900 zł brutto. W przypadku osób ze świadczeniem o wysokości powyżej 2900 zł czternastka będzie zmniejszana zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę”. Świadczenie nie będzie jednak przyznawane, jeśli kwota czternastej emerytury będzie niższa niż 50 zł. To oznacza, że na czternastkę mogą liczyć osoby, których emerytura czy renta nie przekracza 4188,44 zł brutto. Czternastki nie otrzymają również osoby ze świadczeniem zawieszonym, np. z powodu przekroczenia limitów dorabiania.

Czternasta emerytura trafi w sumie do 9 mln emerytów, rencistów i innych osób pobierających świadczenia długoterminowe, w tym 8,1 mln z ZUS. Zgodnie z rządowymi szacunkami w tym roku na czternastkę może zostać przeznaczone około 11,4 mld zł, w tym 9,5 mld zł dla świadczeniobiorców ZUS.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

KRUS - Informacja dotyczaca nowej wysokości kwot przychodu decydujących o zmniejszeniu lub zawieszeniu świadczeń emerytalno - rentowych od dnia 1 września 2022r.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 1 września 2022 r. zmieniają się kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń emerytalno-rentowych. 
Od 1 września 2022 r. kwoty przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty wynoszą odpowiednio:
•    70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia tj. 4 309 zł 40 gr,
•    130% tego wynagrodzenia, tj. 8 003 zł 20 gr.
Nowe kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty ogłosił komunikatem z dnia 11 sierpnia 2022 r. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w związku z ogłoszeniem przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za II kwartał 2022 r. (6 156 zł 25 gr).

Podstawa prawna: 
Komunikat Prezesa GUS z dnia 09 sierpnia 2022 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale 2022 r. /M.P. z dnia 09 sierpnia 2022 r. poz. 764/.
Komunikat Prezesa ZUS z dnia 11 sierpnia 2022 r. w sprawie kwot przychodu odpowiadających 70% i 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia ogłoszonego za II kwartał 2022 r. stosowanych przy zmniejszaniu albo zawieszaniu emerytur i rent /M.P. z dnia 18 sierpnia 2022 r. poz. 804 /.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Życzenia z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2022/2023

INFORMACJA ZUS: Do 30 listopada trwa nabór wniosków o 300 plus. Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice

Większość rodziców i opiekunów złożyła już wniosek o  świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. Na ich konta trafiło już ponad miliard złotych. W województwie kujawsko-pomorskim w ramach programu ZUS wypłacił 59,8 mln zł.

Wnioski o świadczenie 300 plus z  programu „Dobry Start” ZUS przyjmuje od lipca.  Jeśli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.Tylko do końca sierpnia w całym województwie kujawsko-pomorskim do ZUS wpłynęło elektronicznie 163,5 tys. wniosków o świadczenie 300 plus na 229,3 tys. dzieci. Kwota wypłaconych jak dotąd świadczeń w regionie wyniosła 59,8 mln zł.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosku, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie elektronicznie- za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie- to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. ZUS przypomina, że jakakolwiek nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus wymaga dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, co to wydłuża czas rozpatrzenia wniosku. Najczęściej popełniane błędy to: nieprawidłowy PESEL dziecka, błędny numer rachunku bankowego, kilka wniosków złożonych na to samo dziecko. Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodziców wnioskuje o świadczenie na to samo dziecko. Do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dołączane są niepotrzebnie – wyjaśnia rzeczniczka. Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczamy wezwanie z prośbą o uzupełnienia wniosku. O wystawieniu takiego wezwania informujemy naszego klienta poprzez sms i wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku. Niestety wielu rodziców nie reaguje na wezwanie. Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

ZUS zaprasza na konsultacje społeczne

Placówki ZUS w Grudziądzu, Włocławku, Brodnicy, Lipnie i Golubiu-Dobrzyniu organizują dyżury telefoniczne w dniach 12-16 września. Będzie można zapytać m.in. o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”, żłobkowe, zasiłki, emerytury, renty, 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji czy sanatorium z ZUS- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Pierwszy dyżur zaplanowano na 12 września. W godz. 9-11.00 pod nr tel. 56 450 69 28 będzie można zapytać ekspertów o nowe zasady podlegania dobrowolnym ubezpieczeniom społecznym. Z kolei dyżur dotyczący świadczenia 300 plus z programu „Dobry Start”  odbędzie się 13 września w godz. 8-10.00 pod nr tel. 56 450 68 55.

14 września w godz. 10-12.00 pod nr tel. 54 230 73 62 eksperci będą udzielać informacji w sprawie świadczeń chorobowych, a pod nr tel. 502 008 688 na temat świadczenia uzupełniającego 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.

15 września odbędą się trzy dyżury telefoniczne. W godz. 9-11.00 pod nr tel. 54 288 61 59 będzie można zapytać o zasady rozliczania świadczeń przedemerytalnych w związku z osiąganymi przychodami, pod nr tel. 54 230 73 77 kto i kiedy może skorzystać z rehabilitacji leczniczej w ramach prewencji rentowej ZUS. Z kolei dzwoniąc w godz. 8-10.00 pod nr tel.  56 450 68 55 uzyskamy informacje na temat elektronicznych form kontaktu z ZUS jak: e-wizyty, PUE, czy E-PUAP.
Z kolei o żłobkowe będzie można zapytać ekspertów 16 września w godz. 8-10.00 pod nr tel. 56 498 35 81.

Osoby zainteresowane tematyką świadczeń emerytalno-rentowych będą mogły skorzystać także z indywidualnych konsultacji, które odbędą się 14 września w godz. 10-12.00 w siedzibie PZERiI w Golubiu-Dobrzyniu.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS - Dzień osób z niepełnosprawnością w ZUS - spotkania, dyżury eksperckie

Dzień Osób z Niepełnosprawnością w ZUS – spotkania, dyżury eksperckie

„Praca i pasja!” – to hasło tegorocznej edycji  Dnia Osób z Niepełnosprawnością.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje to wydarzenie we wrześniu. W całym kraju także w regionie odbędą się wydarzenia dla osób z niepełnosprawnościami.

Zaplanowaliśmy m.in. dni otwarte, teleporady dla podopiecznych Caritas Diecezji Toruńskiej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Aleksandrowie Kujawskim, członków Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów w Aleksandrowie Kujawskim czy dla podopiecznych Stowarzyszenia ds. Osób Niepełnosprawnych w Toruniu. Od początku września trwa również  cykl dyżurów telefonicznych, w trakcie których można zapytać ekspertów np. o 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, czy o rehabilitację leczniczą w ramach prewencji rentowej ZUS – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Dyżur dotyczący świadczenia 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji odbędzie się 14 września w godz. 10-12.00 pod nr tel. 502 008 688 i 29 września w godz. 9-10.00 pod nr tel. 54 282 83 32. Z kolei o rehabilitację leczniczą w ramach prewencji rentowej ZUS, czyli jak wyjechać do sanatorium z ZUS będzie można zapytać ekspertów:

  • 15 września, godz. 8-10.00 nr tel. 54 230 73 77
  • 27 września, godz. 10-12.00 nr tel. 56 610 94 58
  • 29 września, godz. 9-11.00 nr tel. 54 288 61 59

Natomiast 14 września w godz. 10-12.00 i 18 września w godz. 10-11.00 w siedzibie PZERiI w Golubiu-Dobrzyniu eksperci ZUS udzielać będą indywidualnych porad w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych.

Z kolei 21 i 28 września w godz. 10-12.00 w Inspektoracie ZUS w Grudziądzu, ul. Wybickiego 39  (parter, pokój nr 2) osoby niepełnosprawne oraz ich opiekunowie będą mogli skorzystać z indywidualnych konsultacji w sprawie świadczeń dla osób z niepełnosprawnością.Dowiedzą się  także, jak wygodnie załatwić sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu.

Eksperci ZUS będą również udzielać porad 29 września w godz. 12-14.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej we Włocławku, ul. Łęgska 20 (sala konferencyjna).

Zaplanowaliśmy także ciekawe prelekcje, porady prawne i dyżury eksperckie wielu instytucji, które odbędą się  29 września w godz. 10-13.00 w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 26 w Toruniu, ul. Fałata 88/90 (sala gimnastyczna). W programie:

10.00 – powitanie uczestników wydarzenia

10.05-10.30 – prelekcja pracownika Oddziału ZUS w Toruniu na temat: „Renta socjalna”

10.35-11.05 – prelekcja pracownika Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego  Funduszu  Zdrowia

11.10-11.40 – prelekcja pracownika Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Toruniu na temat: „CIDON w PFRON – poznaj, zapytaj, skorzystaj…”

11.45-12.15 – wystąpienie przedstawiciela Ośrodka Wsparcia i Testów na temat  korzyści wynikających ze stosowania technologii asystujących dla osób z niepełnosprawnością

12.20-12.50 - pokaz sprzętów medycznych, w tym m.in. podnośników jezdnych, sufitowych oraz prelekcja na temat rodzajów systemów opieki dla osób z niepełnosprawnością –Pan Piotr Nowicki, Levicare Sp. z o.o.

10.00-13.00 – stoiska eksperckie i porady specjalistów:

  • Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu,
  • Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu  Zdrowia,
  • Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Toruniu,
  • I Urzędu Skarbowego w Toruniu,
  • Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych w Toruniu, wraz z poradami prawnymi,
  • Polskiego Związku Głuchych Koło Terenowe,
  • Polskiego Związku Niewidomych Okręg Kujawsko – Pomorski,
  • Centrum Pielęgnacji Caritas Diecezji Toruńskiej,
  • Fundacji na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Warsztaty Terapii Zajęciowej „Arkadia”,
  • Ośrodka Wsparcia i Testów w Toruniu.

Wszystkie spotkania mają charakter otwarty, a udział w nich jest bezpłatny.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

 

 

 

 

Informacja ZUS - Blisko 66 mln zł na kontach rodziców w kujawsko-pomorskim

Większość rodziców już zawnioskowała  o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. ZUS przypomina, że termin na przekazanie dokumentów upływa 30 listopada. Wnioski przyjmowane są wyłącznie elektronicznie.

Świadczenie dobry start przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat. Szkołą uprawniającą do uzyskania świadczenia jest, m.in. szkoła podstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, czy szkoła branżowa. Świadczenie przysługuje także, jeśli nauka w szkole z siedzibą w Polsce albo za granicą odbywa się zdalnie. Na przykład na dziecko, które uczęszcza do szkoły ukraińskiej w  trybie zdalnym, zostanie przyznane świadczenie 300 plus, o ile wraz z rodzicem składającym wniosek zamieszkują w Polsce – wyjaśnia Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Większość osób wniosek o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” już złożyła.
Do tej pory rodzice i opiekunowie ubiegali się o świadczenie  dla około 4,4 mln dzieci. ZUS wypłacił już w ramach programu ponad 1,2 mld zł. W województwie kujawsko-pomorskim na rachunki bankowe rodziców i opiekunów trafiło ponad 65,7 mln zł dla 219 tys. dzieci.

Wnioski o „Dobry Start" można składać do 30 listopada przez bankowość elektroniczną, PUE ZUS i przez portal Emp@tia MRiPS. Złożenie poprawnie wypełnionego wniosku do końca sierpnia gwarantowało wypłatę świadczenia do końca września. Na rozpatrzenie tych złożonych we wrześniu, październiku lub listopadzie ZUS ma dwa miesiące. Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Dzieje się tak również wtedy, gdy złożono wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki [Dobry start] > [Szczegóły Twoich wniosków]. Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Mieszkańcy Chalina mogą już korzystać z nowo wybudowanego boiska wielofunkcyjnego i siłowni zewnętrznej

W dniu wczorajszym, tj. 13 września 2022 roku odbył się odbiór końcowy prac, prowadzonych przy budowie boiska wielofunkcyjnego i siłowni zewnętrznej w Chalinie. Inwestycja pt. „Poprawa infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w miejscowości Chalin poprzez budowę boiska i  siłowni zewnętrznej,” dofinansowana została ze środków unijnych, w ramach operacji typu „Kształtowanie przestrzeni publicznej, w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich,” objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w kwocie do 63,63 % kosztów kwalifikowalnych.

W ramach projektu powstało nowoczesne boisko wielofunkcyjne, ze sztuczną nawierzchnią, przystosowane do gry w piłkę nożną, siatkówkę i koszykówkę. Wybudowano także ogrodzenie oraz zainstalowano elementy wyposażenia boiska. Z kolei na placu, na którym już wcześniej postawiono altanę, ułożono kostkę brukową, a na niej zainstalowano elementy siłowni zewnętrznej.

Inwestycja prowadzona była przez firmę RAD - BUD Wiesław Radziejowski z  Radomia.

Koszt zadania wyniósł 595 050, 00 zł, a dofinansowanie to kwota 351 154,00 zł.

Dzięki zrealizowanej inwestycji powstała przestrzeń publiczna do aktywnego i atrakcyjnego spędzania wolnego czasu dla mieszkańców. Wybudowana infrastruktura sportowa ułatwi także dostęp do odpowiedniej jakości obiektów sportowych oraz zwiększy liczbę i znacząco podniesie jakość obiektów sportowych na terenie naszej gminy.

Warto wspomnieć, że Chalin to już kolejna miejscowość, która w tego typu obiekt sportowy została wyposażona. Rok temu podobne boisko powstało w miejscowości Krojczyn.

  • Płyta boiska wielofunkcyjnego, o utwardzonej powierzchni w kolorze brązowym
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego, widoczna zza zielonej siatki-piłkochwytów
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego, widoczna zza zielonej siatki-piłkochwytów
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego, widoczna zza zielonej siatki-piłkochwytów
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego w kolorze brązowym
  • Płyta boiska w kolorze brązowym z widokiem na kosz do gry w koszykówkę
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego w kolorze brązowym
  • Płyta boiska w kolorze brązowym z widokiem na bramkę do gry w piłkę nożną
  • Płyta boiska w kolorze brązowym z widokiem na bramkę do gry w piłkę nożną
  • Widok boiska wielofunkcyjnego zza siatki zielonej, obok boiska zamontowane zielone ogrodzenie
  • Boczna strona boiska, z widokiem na zielone ogrodzenie i bramkę prowadzącą na płytę boiska
  • Płyta boiska wielofunkcyjnego w kolorze brązowym
  • Elementy siłowni zewnętrznej zamontowane na kostce brukowej
  • Plac wyłożony kostką brukową, na której zainstalowano elementy siłowni zewnętrznej

Badania archeologiczne na Górze Zamkowej

Począwszy od 2 października 2022 roku w Dobrzyniu nad Wisłą, a dokładnie na terenie Góry Zamkowej, prowadzone będą interdyscyplinarne, nieinwazyjne badania archeologiczne, z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod stosowanych w archeologii XXI wieku. Badania te, na które uzyskano dofinansowanie ze środków Kujawsko-Pomorskiego Konserwatora Zabytków w Toruniu, realizowane będą przez Fundację Vetustas. Przestrzeń Pogranicza z Brodnicy, pod kierunkiem dr Jadwigi Lewandowskiej.
Przeprowadzone zostaną kwerenda historyczna, muzealna, badania powierzchniowe, badania metodami nieinwazyjnymi, analiza geomorfologiczna oraz wizja lokalna. Uzyskane w wyniku badań dane uzupełnione zostaną informacjami o terenie z systemu ISOK (LIDAR) i przetworzeń fotogrametrycznych z powietrza oraz mapami współczesnymi i historycznymi.
Prace archeologiczne wynikają z faktu, iż na wzgórzu, znajdował się w średniowieczu jeden z najciekawszych na ziemi dobrzyńskiej obiektów obronnych. Dziś niszczony przez czas i przyrodę, czeka na ochronę i odsłonięcie tajemnic ukrytych od wieków w ziemi. Forma grodziska jest spektakularna, szczęśliwie objęta ochroną prawną. Obiekt jest bowiem wpisany do rejestru zabytków pod numerem 178/53/C. Był badany przez Jana Grześkowiaka w latach 1969-1976. Materiał z tych prac nie został opracowany, a dokumentacja zaginęła! Gród ten wymieniony został już w tzw. falsyfikacie mogileńskim, z 1065 roku jako Dobrin, a współcześnie miejsce to zwane jest „Górą Zamkową”. W 1228 roku Konrad Mazowiecki osadził tam zakon rycerski, zwany Braćmi Dobrzyńskimi. To tam biło serce ziemi dobrzyńskiej. Gród ten ze względu na swoją rangę i położenie był wielokrotnie niszczony, a spalenie przez Krzyżaków w 1409 roku przyniosło chyba ostateczne opuszczenie tego założenia obronnego. Chyba?... Wciąż wiele pytań o przeszłość tego miejsca pozostaję bez odpowiedzi. Jak widzimy potencjał badawczy i poznawczy, tak dla archeologów, historyków, mieszkańców miasta oraz całego mikroregionu jest imponujący i wciąż mało zbadany.
Wracamy do badań i inwentaryzacji zamku/grodziska w Dobrzyniu nad Wisłą. Zaplanowane badania służyć będą rozpoznaniu i dokumentacji tego ważnego stanowiska archeologicznego, a w dalszej perspektywie w celu poprawy i racjonalizacji stanu jego ochrony. Wyniki tych prac służyć będą dodatkowo w tworzeniu programów opieki nad zabytkami, a przede wszystkim staną się materiałem ilustracyjnym do promocji tego pomnika przeszłości, ważnego nie tylko dla miasta, ale i całej ziemi dobrzyńskiej.W związku z tym zapraszamy serdecznie na Górę Zamkową w dniu 2 października (od 12.00 do 14.00), aby uzyskać więcej szczegółowych informacji o zakresie prowadzonych prac, bezpośrednio od osób, które te badania będą przeprowadzać.
fot. M.Bogacki
  • Widok wysokiej skarpy wiślanej, w dole zdjęcia płynąca rzeka
  • Widok wysokiej skarpy wiślanej, w dole zdjęcia płynąca rzeka

Informacja o nowej obowiązującej stawce odsetek za zwłokę

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 16 września 2022 r., od dnia 8 września 2022 r. obowiązuje nowa stawka odsetek za zwłokę w wysokości 16,50% kwoty zaległości w stosunku rocznym.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

L Sesja Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559, 1005 i 1079 ), zwołuję pięćdziesiątą w VIII kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 27 września 2022 roku o godzinie 1100 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie L sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad L sesji Rady Miejskiej.
  4. Przyjęcie protokołu z XLVII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  5. Przyjęcie protokołu z XLVIII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  6. Przyjęcie protokołu z XLIX sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  7. Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
  8. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
  9. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1) zmian budżetu Miasta i Gminy na 2022 rok;
    2) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2022-2040;
    3) nieodpłatnego nabycia nieruchomości oznaczonej geodezyjnie jako działka Nr 135/23 położonej w obrębie geodezyjnym Lenie Wielkie, gm. Dobrzyń nad Wisłą.;
    4) zatwierdzenia Planu Rozwoju Miejscowości Chalin na lata 2022-2028.
  10. Interpelacje i zapytania radnych.
  11. Wolne wnioski i informacje.
  12. Zakończenie obrad L sesji Rady Miejskiej.

Zapraszamy na spotkanie mieszkańców Dobrzynia nad Wisłą

Burmistrz Miasta i Gminy zaprasza mieszkańców Dobrzynia nad Wisłą na spotkanie, które odbędzie się w dniu 28 września 2022 roku (tj. środa), o godzinie 19.00 w Dobrzyńskim Domu Kultury „ŻAK”.

INFORMACJA ZUS: Zadzwoń, jeśli chcesz się dowiedzieć jak wyjechać do sanatorium z ZUS-em

Zadzwoń, jeśli chcesz się dowiedzieć jak wyjechać do sanatorium z ZUS-em

W ramach Dnia Osób z Niepełnosprawnością Zakład Ubezpieczeń Społecznych organizuje eksperckie dyżury telefoniczne na temat rehabilitacji leczniczej w ramach prewencji rentowej ZUS.
Podczas dyżurów będzie można dowiedzieć się m.in. w jakich sytuacjach emeryt czy rencista może wyjechać do sanatorium z ZUS. Eksperci odpowiedzą również na pytania do jakiego ośrodka rehabilitacyjnego, czyli sanatorium można wyjechać, na jakie schorzenia i  jak długo trzeba czekać. Powiedzą również jak uzyskać skierowanie i ile trwa leczenie – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Eksperci dyżurować będą:

  • 27 września w godz. 10-12.00 pod nr tel. 56 610 94 58,
  • 29 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 54 288 61 59,
  • 30 września w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 389 40 26.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Zapraszamy do udziału w „Lekcjach z ZUS”

Po raz kolejny ruszają „Lekcje z ZUS” dla szkół ponadpodstawowych. To już dziewiąta odsłona tego wydarzenia. Co roku uczestniczący w niej uczniowie mają szansę opanować solidną dawkę wiedzy, którą mogą wykorzystać, biorąc udział w olimpiadzie „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”.

„Lekcje z ZUS” goszczą w szkołach od 2014 roku. Od tego czasu wzięło w nich udział łącznie ponad 516 tys. uczniów. To lekcje na całe życie. Wiedza zdobyta podczas zajęć pozwoli młodym ludziom z pełną świadomością wkroczyć na rynek pracy. Tylko w ubiegłym roku w województwie kujawsko-pomorskim do projektu przystąpiło ponad 8,7 tys. uczniów – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Jest to cykl czterech wykładów o zasiłkach, emeryturach, rentach, ubezpieczeniach i prowadzeniu własnej firmy. Każdy uczeń, który weźmie udział w projekcie, może spróbować swoich sił w Olimpiadzie „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. W tym roku zgłoszenia szkół do udziału w Olimpiadzie przyjmowane są do 28 października 2022 r. Pierwszy etap rywalizacji odbędzie się 22 listopada, kolejny - 7 marca 2023 r., finał- 14 kwietnia 2023 r. Na zwycięzców czekają indeksy, dodatkowe punkty w rekrutacji na wielu renomowanych uczelniach oraz nagrody rzeczowe.

Zapraszamy do udziału w olimpiadzie. W sprawie organizacji zajęć ,,Lekcje z ZUS” w województwie kujawsko-pomorskim można kontaktować się z koordynatorami ds. komunikacji i edukacji
w poszczególnych oddziałach ZUS:

Gotowe materiały

ZUS przygotował dla nauczycieli materiały, które pomogą zrealizować zajęcia o ubezpieczeniach: scenariusze, prezentacje multimedialne, filmy, gry i zeszyty ćwiczeń. Są do pobrania na stronie internetowej Materiały-ZUS.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

ZUS przygotował wiele atrakcji w ramach Dnia Osób z Niepełnosprawnością

29 września Oddział ZUS w Toruniu organizuje Dzień Osób z Niepełnosprawnością. Będzie okazja, by w jednym miejscu uzyskać kompleksowe informacje z wielu instytucji dotyczące świadczeń dla osób z niepełnosprawnością.

W ramach Dnia Osób z Niepełnosprawnością przez cały wrzesień na terenie wszystkich oddziałów ZUS odbywają się ciekawe prelekcje, szkolenia, dyżury eksperckie z wielu instytucji czy dyżury telefoniczne. Toruński oddział ZUS Dzień Osób z Niepełnosprawnością organizuje w czwartek, 29 września w godz. 10-13.00 w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 26 w Toruniu, ul. Fałata 88/90 (sala gimnastyczna). Do dyspozycji będą stoiska ekspertów m.in. Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Narodowego Funduszu Zdrowia, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Urzędu Skarbowego, czy Stowarzyszenia  ds. Osób Niepełnosprawnych. Nie zabraknie również przedstawicieli Polskiego Związku Głuchych, Polskiego Związku Niewidomych, Centrum Pielęgnacji Caritas Diecezji Toruńskiej, Fundacji na Rzecz Osób Niepełnosprawnych czy Ośrodka Wsparcia i Testów w Toruniu. W trakcie wydarzenia eksperci podpowiedzą,  jak wyjechać na turnus rehabilitacyjny, do sanatorium czy  uzyskać pomoc finansową ze środków PFRON. Powiedzą również jak uzyskać rentę, świadczenie 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, czy dodatek pielęgnacyjny. Będzie można również wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, a także uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta.

Ponadto będzie można usłyszeć ciekawe prelekcje. W programie:

10.00 – powitanie uczestników wydarzenia

10.05-10.30 – prelekcja pracownika Oddziału ZUS w Toruniu na temat: „Renta socjalna”

10.35-11.05 – prelekcja pracownika Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego  Funduszu  Zdrowia

11.10-11.40 – prelekcja pracownika Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Toruniu na temat: „CIDON w PFRON – poznaj, zapytaj, skorzystaj…”

11.45-12.15 – wystąpienie przedstawiciela Ośrodka Wsparcia i Testów na temat  korzyści wynikających ze stosowania technologii asystujących dla osób z niepełnosprawnością

12.20-12.50 - pokaz sprzętów medycznych, w tym m.in. podnośników jezdnych, sufitowych oraz prelekcja na temat rodzajów systemów opieki dla osób z niepełnosprawnością –Pan Piotr Nowicki, Levicare Sp. z o.o.

Dodatkowo  28 września, w godz. 10-12.00 w Inspektoracie ZUS w Grudziądzu, ul. Wybickiego 39  (parter, pokój nr 2) osoby niepełnosprawne oraz ich opiekunowie będą mogli skorzystać z indywidualnych konsultacji w sprawie świadczeń dla osób z niepełnosprawnością. Dowiedzą się  także, jak wygodnie załatwić sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu.

W ramach Dnia Osób z Niepełnosprawnością eksperci ZUS będą również udzielać porad 29 września
w godz. 12-14.00 w Zakładzie Aktywności Zawodowej we Włocławku, ul. Łęgska 20 (sala konferencyjna).

Wszystkie spotkania mają charakter otwarty, a udział w nich jest bezpłatny.

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

KRUS - konkurs „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”

Po raz czwarty Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza dzieci rolników urodzonych w latach 2008–2016 do udziału w kursie e-learningowym „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”, który w nowoczesnej formie przybliża wiedzę o zagrożeniach wypadkowych w gospodarstwach rolnych, a także uczy prawidłowych zachowań podczas przebywania na terenie obejścia. Wśród uczestników, którzy ukończą szkolenie i prześlą swoje zgłoszenie rozlosujemy nagrody.

Aby wziąć udział w losowaniu nagród należy:

  1. zrealizować kurs dostępny na stronie internetowej prewencja.krus.gov.pl i rozwiązać test końcowy;

Uwaga! Wpisz swoje dane, zanim zaczniesz realizować szkolenie.

  1. pobrać certyfikat ukończenia kursu oraz formularz zgłoszeniowy;
  2. przesłać do 6 listopada 2022 r. certyfikat oraz wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy pocztą tradycyjną na adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, al. Niepodległości 190, 00-608 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: hulajnoga(at)krus.gov.pl z dopiskiem w tytule: „Kurs e-learningowy dla dzieci”.

Informacji udziela sekretariat Biura Prewencji, tel. (22) 592 64 10, e-mail: bp@krus.gov.pl

Zasady przyznawania hulajnóg znajdują się na stronie internetowej Kasy w zakładce: konkursy i patronaty.

Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy