Ostrzeżenia

Ostrzeżenie meteorologiczne - burze

Burze
Stopień: 1
Prawdopodobieństwo: 80%
Przebieg: Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 20 mm do 30 mm oraz porywy wiatru do 70 km/h. Lokalnie grad.
Ważne: Od: 2025-07-14 12:00 Do: 2025-07-14 21:00
Źródło informacji: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy


ZN51r1TJX0AAAAABJRU5ErkJggg==

ARiMR - Wnioski na nawadnianie i fotowoltaikę - nabór przedłużony do 15 marca

Rolnicy, którzy planują w swoich gospodarstwach inwestycje związane z nawadnianiem lub wykorzystaniem zielonych źródeł energii, wciąż mogą ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020. Pierwotny termin zakończenia naboru, ustalony na 1 marca ,został przedłużony do 15 marca 2023 roku.
Dokumenty przyjmują oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji inwestycji. Wniosek o przyznanie pomocy można złożyć w placówce Agencji osobiście lub przez upoważnioną osobę, albo nadać przesyłką rejestrowaną w polskiej placówce pocztowej. Dokumenty można przekazać również w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.
Wsparcie w obszarze nawadniania w gospodarstwie będzie przyznawane rolnikom w formie refundacji części poniesionych kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji. A mogą nią być: wykonanie nowego nawodnienia, ulepszenie istniejącej instalacji nawadniającej czy ulepszenie instalacji nawadniającej połączone z powiększeniem nawadnianego obszaru. Wysokość pomocy to 100 tys. zł. Standardowo poziom wsparcia wynosi 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a w przypadku inwestycji realizowanej przez tzw. „młodego rolnika” – 60 proc. Refundacja kosztów inwestycji w obszarze zielona energia w gospodarstwie będzie przysługiwała rolnikom, którzy zdecydują się na instalację paneli fotowoltaicznych wraz z magazynem energii. Pomoc można przeznaczyć również na instalację pomp ciepła, o ile są one połączone z instalacją fotowoltaiczną. Panele fotowoltaiczne mogą być zainstalowane na gruncie lub na budynku. Co jednak istotne – pokrycie dachu budynku nie może być wykonane z wykorzystaniem wyrobów zawierających azbest, a budynek musi być usytuowany na gruntach rolnych zabudowanych. Do kosztów podlegających dofinansowaniu należą m.in. koszty: zakupu urządzeń do wytwarzania energii elektrycznej z promieniowania słonecznego i jej magazynowania, budowy lub zakupu elementów infrastruktury technicznej niezbędnej do ich montażu czy koszty zakupu pomp ciepła. Wysokość pomocy wynosi 150 tys. zł. Poziom wsparcia to 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a dla tzw. „młodego rolnika” – 60 proc. 
Limity wykorzystane w obszarze E (nawadnianie w gospodarstwie) i w obszarze F (zielona energia w gospodarstwie) nie łączą się z limitami w pozostałych obszarach finansowanych w ramach „Modernizacji gospodarstw rolnych”.
W trwających od 31 stycznia naborach do ARiMR wpłynęło 12 wniosków na kwotę 715 tys. zł o wsparcie na inwestycje w nawadnianie i 57 wniosków na kwotę 5,45 mln zł o pomoc na tworzenie instalacji fotowoltaicznych. 
Nawadnianie w gospodarstwie – więcej informacji - otwórz
Zielona energia w gospodarstwie – więcej informacji - otwórz

Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB)

Od 1 stycznia 2023 roku pod adresem https://c-kob.gunb.gov.pl dostępna jest Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego (c-KOB) - oficjalna, rządowa aplikacja do prowadzenia książki obiektu budowlanego. c-KOB umożliwia w prosty sposób założenie i prowadzenie książki, wprowadzanie informacji o ekspertyzach i badaniach technicznych oraz danych dotyczących kontroli okresowych, o których mowa w art. 62 ustawy - Prawo budowlane.

Wszelkie informacje nt. c-KOB, a także folder informacyjny, znajdą Państwo na ponizszych stronach:

https://www.gunb.gov.pl/strona/c-kob

https://www.gunb.gov.pl/strona/pytania-i-odpowiedzi-0#c-KOB

Do korzystania z aplikacji c-KOB nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu, czy oprogramowania. Wystarczy komputer i przeglądarka internetowa.

ZUS wypłaca pierwsze zwaloryzowane świadczenia

Pierwsze zwaloryzowane świadczenia trafiły już do emerytów i rencistów. Kolejne wypłaty zostaną przekazane do 3, 6, 10, 15, 20 i 24 marca. Tak jak w ubiegłym roku decyzję o nowej wysokości emerytury lub renty po waloryzacji oraz o przyznaniu tzw. trzynastki seniorzy otrzymają w jednej przesyłce pocztowej.

ZUS rozpoczął marcową waloryzację świadczeń, która w tym roku jest kwotowo-procentowa z zastosowaniem gwarantowanej kwoty podwyżki. Wskaźnik waloryzacji sięgnął 14,8 proc.
Nie mniej niż 250 zł brutto otrzymają osoby pobierające renty rodzinne, socjalne, renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, osoby pobierające nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, a także emeryci, o ile ich emerytura na koniec lutego br. nie była niższa niż 1338,44 zł brutto.
Jeśli emerytura była niższa, to świadczenie wzrośnie tylko o wskaźnik waloryzacji, czyli o 14,8 proc.  W przypadku renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy gwarantowana kwota podwyżki to 187,50 zł brutto, a w przypadku emerytury częściowej -125 zł brutto- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Osoby, których świadczenie wynosi obecnie np. 1338,44 zł, po waloryzacji otrzymają 250 zł więcej, czyli 1588,44 zł. W skali roku oznacza to podwyżkę w wysokości 3000 zł.
Emerytura w wysokości 2000 zł wzrośnie o 296 zł – do 2296 zł. To dodatkowe 3552 zł w skali roku. Emeryci pobierający świadczenie w wysokości 3000 zł po waloryzacji dostaną 3444 zł (o 444 zł więcej). Przełoży się to na 5328 zł podwyżki w skali roku.

 

Waloryzacja w marcu 2023 r.

 

Kwota świadczenia przed waloryzacją

Podwyżka miesięczna

Podwyżka roczna

Wzrost procentowy świadczenia

Kwota świadczenia po waloryzacji

 

10,00 zł

1,48 zł

17,76 zł

114,80%

11,48 zł

 

100,00 zł

14,80 zł

177,60 zł

114,80%

114,80 zł

 

500,00 zł

74,00 zł

888,00 zł

114,80%

574,00 zł

 

900,00 zł

133,20 zł

1 598,40 zł

114,80%

1 033,20 zł

 

1 000,00 zł

148,00 zł

1 776,00 zł

114,80%

1 148,00 zł

 

1 100,00 zł

162,80 zł

1 953,60 zł

114,80%

1 262,80 zł

 

1 200,00 zł

177,60 zł

2 131,20 zł

114,80%

1 377,60 zł

 

1 300,00 zł

192,40 zł

2 308,80 zł

114,80%

1 492,40 zł

 

1 338,43 zł

198,09 zł

2 377,05 zł

114,80%

1 536,52 zł

 

1 338,44 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

118,68%

1 588,44 zł

 

1 400,00 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

117,86%

1 650,00 zł

 

1 500,00 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

116,67%

1 750,00 zł

 

1 600,00 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

115,63%

1 850,00 zł

 

1 688,61 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

114,81%

1 938,61 zł

 

1 688,62 zł

250,00 zł

3 000,00 zł

114,80%

1 938,62 zł

 

1 700,00 zł

251,60 zł

3 019,20 zł

114,80%

1 951,60 zł

 

1 800,00 zł

266,40 zł

3 196,80 zł

114,80%

2 066,40 zł

 

1 900,00 zł

281,20 zł

3 374,40 zł

114,80%

2 181,20 zł

 

2 000,00 zł

296,00 zł

3 552,00 zł

114,80%

2 296,00 zł

 

2 100,00 zł

310,80 zł

3 729,60 zł

114,80%

2 410,80 zł

 

2 200,00 zł

325,60 zł

3 907,20 zł

114,80%

2 525,60 zł

 

2 300,00 zł

340,40 zł

4 084,80 zł

114,80%

2 640,40 zł

 

2 400,00 zł

355,20 zł

4 262,40 zł

114,80%

2 755,20 zł

 

2 500,00 zł

370,00 zł

4 440,00 zł

114,80%

2 870,00 zł

 

2 600,00 zł

384,80 zł

4 617,60 zł

114,80%

2 984,80 zł

 

2 700,00 zł

399,60 zł

4 795,20 zł

114,80%

3 099,60 zł

 

2 800,00 zł

414,40 zł

4 972,80 zł

114,80%

3 214,40 zł

 

2 900,00 zł

429,20 zł

5 150,40 zł

114,80%

3 329,20 zł

 

3 000,00 zł

444,00 zł

5 328,00 zł

114,80%

3 444,00 zł

 

3 500,00 zł

518,00 zł

6 216,00 zł

114,80%

4 018,00 zł

 

4 000,00 zł

592,00 zł

7 104,00 zł

114,80%

4 592,00 zł

 

5 000,00 zł

740,00 zł

8 880,00 zł

114,80%

5 740,00 zł

 

7 500,00 zł

1 110,00 zł

13 320,00 zł

114,80%

8 610,00 zł

 

10 000,00 zł

1 480,00 zł

17 760,00 zł

114,80%

11 480,00 zł

 

Świadczenia ZUS waloryzuje z urzędu. Nie trzeba składać wniosku. Waloryzacji podlegają wszystkie świadczenia emerytalno-rentowe, do których prawo powstało do końca lutego 2023 roku.
Jeśli z jakiegoś powodu wypłata świadczenia była zawieszona, to waloryzacja świadczenia będzie możliwa dopiero przy wznowieniu wypłaty świadczenia.
Od marca wzrosły także najniższe gwarantowane kwoty świadczeń emerytalno-rentowych. Minimalna emerytura wynosi 1588,44 zł brutto. Prawo do niej mają osoby, które osiągnęły wymagany staż ubezpieczeniowy (kobieta – co najmniej 20 lat, mężczyzna – co najmniej 25 lat).
Do 1588,44 zł brutto zwiększyła się również minimalna renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, renta rodzinna i renta socjalna. Natomiast minimalna renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy od marca wynosi 1191,33 zł brutto, a świadczenie przedemerytalne – 1600,70 zł brutto.
Podwyżką objęte są także dodatki i świadczenia pieniężne. Najpopularniejszy z nich dodatek pielęgnacyjny – wynosi 294,39 zł.

 

  Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

Posiedzenie komisji Skarg, Wniosków i Petycji

W dniu 7 marca 2023 roku o godz. 13:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, odbędzie się posiedzenie komisji Skarg, Wniosków i Petycji. 
Tematem posiedzenia będzie:

  1. Rozpatrzenie wniosku w sprawie uporządkowania wysypiska śmieci przeznaczonego dla mieszkańców bloku, znajdującego się przy ul. Licealnej.

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej

W dniu 7 marca 2023 roku o godz. 15:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Tematem posiedzenia komisji będzie:

  1. Kontrola wydatków przeznaczonych z budżetu gminy w 2022 roku na jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych.

Kolejny etap modernizacji Pawilonu Sportowego zakończony

Zakończyła się modernizacja kolejnych pomieszczeń ponad pięćdziesięcioletniego budynku Pawilonu Sportowego w Dobrzyniu nad Wisłą. Podzielona była ona na III etapy. Wcześniejsze prace inwestycyjne prowadzone były w 2020 i 2021 roku i objęły m.in. zmianę poszycia dachowego, ułożenie nowych płytek w korytarzu, zainstalowanie zbiornika na gaz wraz z przyłączami do ogrzewania budynku, rozprowadzenie centralnego ogrzewania w jego wnętrzu, docieplenie budynku Pawilonu, remont szatni i łazienek oraz zamontowanie części nowego ogrodzenia wzdłuż obiektu.
Podczas zakończonego właśnie III etapu modernizacji dokończono montaż pozostałej części ogrodzenia, wyremontowano miejsca prysznicowe, zarówno w szatni gospodarzy jak i gości (wymieniono glazurę i zainstalowano nową armaturę łazienkową). Metamorfozę przeszła także główna „sala odpraw”, którą przystosowano do celów szkoleniowych. Powierzchnię  podzielono na dwie części, poprzez montaż ścianki działowej. Ściany powstałych pomieszczeń docieplono i pomalowano, wymieniono także instalację elektryczną.
Ta część modernizacji pawilonu, podobnie jak dwie wcześniejsze, dofinansowana została ze środków Samorządu Województwa, w ramach programu Kujawsko-Pomorska Mała Infrastruktura Sportowa, w kwocie 30 000 zł, a koszt całej inwestycji wyniósł 97 745,31 zł.
Na przestrzeni trzech lat budynek Pawilonu Sportowego oraz jego otoczenie przeszło spektakularną metamorfozę, dzięki czemu poprawiła się nie tylko estetyka budynku, ale także jego funkcjonalność. W chwili obecnej jest to nowoczesny obiekt, dostosowany do potrzeb sportowców.

  • Fragment nowo powstałego ogrodzenia w kolorze zielonym, w tle trybuny stadionu
  • Fragment nowo powstałego ogrodzenia w kolorze zielonym
  • Nowo ułożona glazura oraz zainstalowane prysznice w łazience
  • Wyremontowana sala, w której umieszczono bilard oraz ustawiono krzesła o stoły
  • Fragment wyremontowanych miejsc prysznicowych, ujęcie nowej glazury w kolorze jasno brązowym
  • Fragment wyremontowanych miejsc prysznicowych, ujęcie nowej glazury w kolorze białym i jasno siwym
  • Fragment nowo wybudowanego ogrodzenia wokół stadionu piłkarskiego
  • Fragment wyremontowanej sali odpraw, pośrodku ustawiona duża gra - piłkarzyki
  • Fragment wyremontowanej sali odpraw, pośrodku ustawiony stół bilardowy

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza na indywidualne konsultacje o funduszach europejskich

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza na indywidualne konsultacje o funduszach europejskich, które odbędą się 15 marca 2023 roku,w godzinach 8.30-11.00 w Dobrzyńskim Domu Kultury "ŻAK" ul. Szkolna 2.

Zagadnienia poruszane podczas spotkania  dotyczyć będą m.in.

-szkoleń dla przedsiebiorców i ich pracowników;

-pomocy finansowej na założenie działalności gospodarczej;

-preferencyjnych europejkich pozyczek dla MSP.

Życzenia z okazji Dnia Kobiet

Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż lokalu mieszkalnego

Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 6, znajdującego się na poddaszu budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego przy ul. Robotniczej 1 w Dobrzyniu nad Wisłą, z pomieszczeniem przynależnym w piwnicy i wspólnym (z lokalem nr 5) WC wraz ze sprzedażą udziału 2612/54037 w częściach wspólnych budynku oraz sprzedażą udziału 2612/54037 w gruncie (działka o numerze 756/6 o powierzchni 1107 m2, obręb Nr 3 miasta Dobrzyń nad Wisłą, zapisane w księdze wieczystej KW Nr WL1L/00034000/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Lipnie).

Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi – 18,92 m2
Do lokalu przynależy pomieszczenie gospodarcze w piwnicy budynku o powierzchni 7,2 m2 oraz wspólne z lokalem nr 5 WC.

Cena wywoławcza nieruchomości - 26.800,00 zł

Nieruchomość jest wolna od obciążeń oraz nie jest przedmiotem zobowiązań.

Sprzedaż lokalu, znajdującego się w przedmiotowym budynku jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.).
Cena nieruchomości ustalona w przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej przenoszącej własność.

Przetarg odbędzie się 17 kwietnia 2023 r. o godz. 11:00 w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą ul. Szkolna 1 (sala konferencyjna).

Wadium w wysokości 4.000,00 zł należy wpłacić na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą Nr 70 95500003 2006 0040 0477 0004 najpóźniej do dnia 13 kwietnia 2023 r.
Wpłacone wadium winno znajdować się na rachunku Urzędu najpóźniej w dniu 13 kwietnia 2023 r.
Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu, wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem 3 dni, od dnia rozstrzygnięcia przetargu, na podane konto bankowe.
Uczestnicy przetargu zobowiązani są posiadać dokumenty tożsamości, a osoby inne niż osoby fizyczne dodatkowo muszą przedłożyć do wglądu aktualny wypis z odpowiedniego rejestru. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu pełnomocnictwa, jeżeli wniesienie takiej opłaty wynika z przepisów ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r. poz. 1526 z późn.zm.).
W przypadku zamiaru nabycia nieruchomości w ramach wspólności ustawowej małżeńskiej, wadium winno być wpłacone w imieniu obojga współmałżonków. Do przetargu winni przystąpić oboje małżonkowie, chyba że zostanie przedłożona pisemna zgoda wyrażona przez nieobecnego małżonka do uczestnictwa w przetargu w jego imieniu oraz składania oświadczeń zmierzających do odpłatnego nabycia nieruchomości.
Uchylenie się nabywcy wyłonionego w drodze przetargu od podpisania aktu notarialnego w terminie wyznaczonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą spowoduje przepadek wpłaconego wadium.
W przypadku, gdy nabywcą nieruchomości ustalony zostanie cudzoziemiec, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców, do zawarcia umowy notarialnej nabywca winien przedłożyć zezwolenie, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy.
Koszty sporządzenia umowy notarialnej oraz opłaty sądowe związane z dokonaniem wpisów w księdze wieczystej ponosi nabywca.
Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą może odwołać przetarg z uzasadnionej przyczyny.
Szczegółowych informacji udziela Referat Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, pokój 33,tel. (54) 253-05-56 oraz Referat Gospodarczy, pok. 13 tel. (54) 253-05-17.
Osoby zainteresowane nabyciem przedmiotowego lokalu mogą go oglądać po uprzednim uzgodnieniu terminu z administratorem: Referat Gospodarczy, pok. 13 tel. (54) 253-05-17.
Ogłoszenie o przetargu dostępne jest na stronie internetowej www.dobrzyn.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej,prowadzonym przez Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pod adresem www.bip.dobrzyn.pl oraz na Tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

Burmistrz
Miasta i Gminy Dobrzy nad Wisłą
Piotr Wiśniewski

drukuj (Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż lokalu mieszkalnego)

Ocena okresowa przydatności wody do spożycia przez ludzi

PAŃSTWOWY POWIATOWY INSPEKTOR SANITARNY W LIPNIE
Znak sprawy: NHŚ.9020.1.2.08.2023
L.dz. 977

Lipno, dnia: 02.MAR.2023
Egz. nr 1

Gmina Dobrzyń nad Wisłą
ul. Szkolna 1
87-610 Dobrzyń n. Wisłą
dot. Wodociągu Publicznego Grochowalsk

OCENA OKRESOWA
przydatności wody do spożycia przez ludzi

(…)

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie stwierdza, że w zakresie badanych parametrów woda z wodociągu publicznego Grochowalsk odpowiada wymaganiom jakości wody zawartym w § 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ;ludzi (Dz. U. z 2017r., poz. 2294) ze względu na skład fizyko-chemiczny i mikrobiologiczny.
W związku z powyższym:

Woda jest przydatna do spożycia przez ludzi.

(...)

Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą już z nowym dachem

Na Szkole Podstawowej w Dobrzyniu nad Wisłą zakończył się montaż nowej konstrukcji dachowej. Remont dachu był niezbędny, ponieważ ciągle przeciekał i przyczyniał się do zalewania pomieszczeń szkoły. W ramach zaplanowanych prac na  budynku ułożono nową blachodachówkę, dokonano także podmurowania dachu oraz jego docieplenia (co w znacznym stopniu przyczyni się do ograniczenia zużycia ciepła). W ramach inwestycji zainstalowano również nowe orynnowanie.

Wykonawcą robót było Konsorcjum firm: Milodom sp.z o.o. z Sierpca (Lider) oraz Komosiński Tomasz, Szczutowo, (Partner).

Koszt zadania wyniósł łącznie  899 829,70 zł, z czego kwota  709 248,01 zł  pochodziła z  Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Inwestycję dofinansowano także z funduszu przeciwdziałania COVID-19, w ramach konkursu „Rosnąca odporność”, a jej wartość wyniosła 159 969,80 zł.

 

  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej
  • Brązowa blachodachówka ułożona na budynku Szkoły Podstawowej

Posiedzenie Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego

W dniu 13 marca 2023 roku o godz.10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, odbędzie się posiedzenie Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego. Tematem posiedzenia będzie:

  1. Analiza stopnia realizacji uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą w sprawie utrzymania czystości w mieście i gminie.
  2. Ocena stanu dróg i ulic na terenie miasta i gminy Dobrzyń nad Wisłą.
  3. Sprawy bieżące.

Dzień Sołtysa

W dniu 11 marca obchodzimy w Polsce Dzień Sołtysa. Z racji tego święta, 10 marca 2023 roku w Dobrzyńskim Domu Kultury „ŻAK” odbyło się spotkanie władz gminy i zaproszonych gości,  z sołtysami reprezentującymi nasze małe ojczyzny.
Uroczystość ta była okazją do podkreślenia roli sołtysów  i podsumowania ich działalności w minionym 2022 roku. Dała również możliwość, aby wyrazić wdzięczność za codzienną pracę,  godne reprezentowanie mieszkańców, za wsłuchanie się w ich potrzeby oraz wkład w rozwój lokalnej społeczności. Wyrazem tego uznania było wręczenie dyplomów z podziękowaniami, za dotychczasową, pełną poświęcenia i zaangażowania pracę na rzecz swojego sołectwa.
Życzenia dla sołtysów w postaci  listu gratulacyjnego przesłał także Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki, kierując w nim moc serdeczności i wyrazów uznania za pełnienie tej ważnej, bardzo potrzebnej funkcji.
Podziękowania i moc gratulacji dla przedstawicieli samorządu wiejskiego złożyli również  przybyli na uroczystość, zaproszeni goście: Pani  Aneta Jędrzejewska - Członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego  i Pan Dariusz Gliszczyński z Biura Poselskiego Poseł na Sejm RP Pani Anny Gembickiej.
Piątkowa uroczystość była także okazją do złożenia podziękowań i wyrażenia wdzięczności za dotychczasową współpracę oraz cały okres niestrudzonej pracy na rzecz lokalnej społeczności, dwóm Paniom sołtys: z Grochowalska i Ruszkowa, które w styczniu złożyły rezygnację z pełnionej funkcji, a to z kolei  poskutkowało wygaśnięciem sprawowanego przez nie mandatu. Symbolicznym wyrazem tych życzeń były drobne upominki dla obu Pań. 
Po części oficjalnej zaproszono wszystkich na poczęstunek.

  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami
  • Spotkanie władz gminy z sołtysami podczas którego wręczono im dyplomy z podziękowaniami

INFPRMACJA ZUS: Weź udział w projekcie edukacyjnym „Projekt z ZUS" i wygraj atrakcyjne nagrody!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza uczniów szkół podstawowych do wzięcia udziału w konkursie na najlepszą pracę, która wyjaśni, dlaczego ubezpieczenia społeczne są ważne. Na zwycięzców etapu centralnego czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe. I etap konkursu już 5 kwietnia.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych już od kilku lat z powodzeniem organizuje w szkołach podstawowych program edukacyjny „Projekt z ZUS”.  Jest to jedna godzina lekcyjna, podczas której młodzież dowiaduje się, jak działają ubezpieczenia społeczne, czym jest solidaryzm społeczny, dlaczego warto ubezpieczać się i na starcie kariery zawodowej zadbać o swoją emerytalną przyszłość- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

 

Uczniowie biorący udział w projekcie mogą przystąpić do konkursu i wygrać atrakcyjne nagrody rzeczowe. Ich zadaniem jest wykonanie pracy (komiks, film bądź plakat), która wyjaśni, dlaczego ubezpieczenia społeczne są ważne w życiu każdego człowieka. Mają na to czas tylko do 5 kwietnia. Pracę mogą wykonać w grupach od 1 do 5 osób.  Konkurs składa się z 3 etapów: szkolnego, wojewódzkiego i centralnego – dodaje rzeczniczka.

 

Najlepsze prace z etapu centralnego prezentowane są na stronie internetowej ZUS, w zakładce Edukacja. Tam też można obejrzeć nagrodzone i wyróżnione projekty z poprzednich edycji. Wśród nich są także te od uczniów z naszego województwa (ze Szkoły Podstawowej w Mycielewie oraz Szkoły Podstawowej w Serocku), którzy w poprzednim roku szkolnym zajęli  pierwsze i trzecie miejsce w kraju.
ZUS przygotował dla nauczycieli materiały, które pomogą zrealizować przedsięwzięcie. Nauczyciele mogą również liczyć na opiekę merytoryczną oraz szkolenie. Dla zainteresowanych koordynatorzy ds. komunikacji społecznej i edukacji mogą przeprowadzić lekcję instruktażową. Szczegółowych informacji na temat konkursu i „Projektu z ZUS” udzielają:

·         w oddziale ZUS w Bydgoszczy – Emilia Szczęsna tel. 52 34 18 140, mail: emilia.szczesna@zus.pl,

·         w oddziale ZUS Toruniu – Sylwia Bratkowska-Gburek, tel. 502 009 961, mail: sylwia.bratkowska-gburek@zus.pl.

 

Do „Projektu z ZUS” można przystępować przez cały rok, niezależnie od wzięcia udziału
w konkursie. Więcej o projekcie można znaleźć pod
linkiem: https://www.zus.pl/edukacja/szkoly-podstawowe/projekt-z-zus.

Krystyna Michałek - regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim

Uwaga zaginął piesek !

Właściciele proszą o pomoc w poszukiwaniu pieska. Ostatnio widziany był na skwerku przy Placu Wolności.
Na powrót czworonożnego przyjaciela czekają tęskniące dzieci.
Kontakt: Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą, tel. 54 253 05 36
 

Wkrótce rusza nowa edycja konkursu dla pracodawców

Nawet do 300 tys. zł mogą otrzymać płatnicy składek na działania poprawiające bezpieczeństwo pracy. Już za chwilę rusza nowa edycja konkursu. Wnioski można składać elektronicznie od 17 kwietnia do 18 maja 2023 roku.
Od 17 kwietnia płatnicy składek mogą ubiegać się o dofinansowanie projektów, które poprawią bezpieczeństwo pracy, zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi, czy zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy. Tegoroczna pula wynosi 100 mln zł- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Projekty dotyczyć mogą m.in. zakupu maszyn, urządzeń i sprzętu chroniącego przed hałasem i drganiami mechanicznymi, promieniowaniem elektromagnetycznym, urządzeń służących poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości. Lista możliwości jest długa. Za uzyskane środki można np. zakupić siatki ochronne, podesty stacjonarne, rusztowania ruchome – przejezdne, schodołazy, czy ręczne wózki platformowe oraz platformowe dwunożycowe. Pieniądze można także wykorzystać na zakup i instalację obudów, osłon i ekranów chroniących przed promieniowaniem jonizującym czy kabin, obudów, ekranów i osłon dźwiękoizolacyjnych lub dźwiękochłonno-izolacyjnych.
W ramach konkursu każdy pracodawca może uzyskać dofinansowanie nawet do 80 proc. wartości projektu, ale nie więcej niż 300 tys. zł. Minimalna kwota dofinansowania wynosi 10 tys. zł. Pieniądze pochodzą z części funduszu wypadkowego przeznaczonej na działania zapobiegające wypadkom.
W konkursie mogą wziąć udział aktywni przedsiębiorcy, którzy m.in. nie zalegają z opłatą składek i podatków. Firma nie może też znajdować się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem. Wykluczony jest także przedsiębiorca, który otrzymał już w ciągu ostatnich 3 lat dofinansowanie 
z ZUS lub został w tym czasie zobowiązany do jego zwrotu.

Tylko do 18 maja

Wniosek o dofinansowanie wraz z dokumentacją należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem strony www.prewencja.zus.pl. Wnioski przyjmujemy od 17 kwietnia do 18 maja. Szczegółowe warunki konkursu i dokumenty do pobrania są dostępne pod adresem www.zus.pl/prewencja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej ZUS. Pytania lub wątpliwości dotyczące konkursu można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl.


Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

 

Trwa nabór zgłoszeń do VIII edycji "Bitwy Regionów"

Smaki regionów, dawne receptury i wyjątkowe potrawy przygotowywane z pasją i sercem. To wszystko podczas Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego dla Kół Gospodyń Wiejskich pn. „Bitwa Regionów”. Trwa nabór zgłoszeń do VIII edycji konkursu organizowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przy współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

„Bitwa Regionów” to ogólnopolski konkurs, w którym reprezentacje Kół Gospodyń Wiejskich przygotowują regionalną potrawę w oparciu o własną recepturę i rodzime produkty. Wydarzenie cieszy się ogromną popularnością, dlatego od ubiegłego roku jego formuła została poszerzona o eliminacje na poziomie powiatów, aby wszystkie chętne KGW miały okazję zaprezentować swoje umiejętności kulinarne. Celem konkursu „Bitwa Regionów” jest m.in. promowanie regionalnych potraw oraz bogactwa i różnorodności lokalnych tradycji kulinarnych. Ważnym aspektem jest także promowanie i wspieranie Kół Gospodyń Wiejskich, w szczególności w zakresie aktywizacji wspólnot i społeczności lokalnych na obszarach wiejskich.
W tegorocznym regulaminie „Bitwy Regionów” została wprowadzona istotna zmiana. W tym roku po raz pierwszy znalazł się wymóg, aby przy przygotowaniu potrawy konkursowej wykorzystać przynajmniej jeden produkt regionalny, tradycyjny. Wszystko po to, by pokazywać atuty kulinarne regionów. Przewidziano również zwrot środków za zakup produktów spożywczych do 500 zł przeznaczonych na przygotowanie potrawy konkursowej.  Zgłoszenia KGW są przyjmowane do 31 marca br.
Konkurs będzie przebiegać w trzech etapach: 
Etap I – wszystkie KGW, które prawidłowo prześlą zgłoszenie online, wezmą udział w eliminacjach powiatowych podczas pikników z PRODUKTEM POLSKIM. Etapy powiatowe będą się odbywać od maja do lipca;
Etap II – KGW, które zajmą 1. miejsce w powiecie, zostaną zaproszone do udziału w półfinałach wojewódzkich, które odbędą się w sierpniu i wrześniu;
Etap III – 16 KGW, po 1 z każdego województwa, które zdobędą 1. miejsce w II etapie konkursu, zakwalifikują się do finału ogólnopolskiego. Finał zaplanowany jest w październiku. 

W VII edycji „Bitwy Regionów” padł rekord zgłoszeń – wpłynęło ich aż  3196, a  główną nagrodę zdobyło Koło Gospodyń Wiejskich Zimna Wódka z województwa opolskiego. Daniem finałowym, które zachwyciło jury, były policzki wieprzowe z ciapkapustą. Na II miejscu uplasowało się Koło Gospodyń Wiejskich Wsi Zalipie z województwa małopolskiego za knedle ze śliwkami. III miejsce zajęło Koło Gospodyń Wiejskich w Krzekotowie z województwa kujawsko-pomorskiego za szynkę parzoną z kością – wielkanocną.
Warunkiem udziału w Konkursie jest przesłanie przez upoważnionego przedstawiciela KGW do dnia 31 marca 2023 r. drogą elektroniczną, Formularza zgłoszeniowego, do którego link jest dostępny na stronie www.bitwaregionow.pl 

 

Wysokość składki zdrowotnej przedsiebiorców w 2023 roku

Wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne przedsiębiorcy zależy od formy opodatkowania jego działalności. Wpływ na jej kwotę ma również minimalne wynagrodzenie oraz przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, które uwzględnia wypłaty z zysku w IV kwartale roku ubiegłego.

Przedsiębiorcy stosujący zasady ogólne
Wysokość składki zdrowotnej dla przedsiębiorców rozliczających się według skali podatkowej wynosi 9 proc. od dochodu za poprzedni miesiąc, a dla rozliczających się podatkiem liniowym 
to 4,9 proc. Co ważne minimalna wysokość podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne nie może być niższa od kwoty minimalnego wynagrodzenia, jakie obowiązuje w pierwszym dniu roku składkowego. Rok składkowy trwa od 1 lutego danego roku do 31 stycznia roku następnego. 
A zatem za styczeń 2023 r. składka nie może być niższa niż 270,90 zł (tj. 9 proc. składki obliczonej od podstawy wymiaru 3010 zł), a za miesiące od lutego 2023 r. do stycznia 2024 r. nie może być niższa niż 314,10 zł (tj. 9 proc. od podstawy wymiaru 3490 zł). W ubiegłym roku minimalna składka za styczeń była obliczana od przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, włącznie z wypłatami z zysku, w czwartym kwartale 2021 r. i wynosiła 419,92 zł. Natomiast za m-ce luty-grudzień 2022 r. 270,90 zł. 

Ryczałtowcy
Na ryczałcie ewidencjonowanym podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne będzie zależeć od przychodu i przeciętnego wynagrodzenia. Jeśli przychody z działalności gospodarczej 
nie przekroczyły od początku roku 60 tys. zł,  to podstawa wymiaru składki zdrowotnej będzie liczona od 60 proc. prognozowanego wynagrodzenia. W przypadku uzyskania przychodów powyżej 60 tys. zł, ale nie więcej niż 300 tys. zł podstawa wymiaru składki zdrowotnej będzie liczona od 
100  proc. prognozowanego wynagrodzenia. Natomiast jeżeli przychody przekraczają 300 tys. zł, to podstawa będzie liczona od 180 proc. prognozowanego wynagrodzenia. To oznacza, że składka zdrowotna w zależności od przychodu będzie wynosić 376,16 zł albo 626,93 zł albo 1128,48 zł.  
W 2022 roku były to odpowiednio kwoty 335,94 zł albo 559,89 zł albo 1 007,81 zł.  

Co ważne, przedsiębiorca, który przez cały poprzedni rok kalendarzowy prowadził działalność gospodarczą i przychody z tej działalności były opodatkowane na zasadach ogólnych lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych może przy określaniu wysokości miesięcznej podstawy wymiaru zadeklarować chęć opłacania składki na podstawie kwoty przychodów uzyskanych 
w poprzednim roku kalendarzowym. Deklarację tą składa w dokumentach rozliczeniowych za styczeń danego roku. I tak: jeżeli w poprzednim roku jego przychody przekroczyły 300 tys. zł oraz zadeklarował opłacanie na podstawie przychodów z poprzedniego roku, to przez cały rok 2023 będzie opłacał składkę w wysokości 1128,48 zł.

Karta podatkowa
Podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców stosujących kartę podatkową opłacanej w danym roku kalendarzowym stanowi kwota minimalnego wynagrodzenia obowiązująca na dzień 1 stycznia 2023 r. Oznacza to, że ci przedsiębiorcy opłacają składkę na ubezpieczenie zdrowotne od stycznia do grudnia 2023 r. od podstawy wymiaru wynoszącej 3490 zł, tj. w wysokości 314,10 zł. Nie będzie ona podwyższana od 1 lipca 2023 r. wraz z kolejnym w tym roku wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę do kwoty 3600 zł. W ubiegłym roku składka wynosiła 270,90 zł.

Pozostałe osoby, które prowadzą pozarolniczą działalność i nie osiągają przychodów z działalności gospodarczej np. wspólnicy określonych spółek, składkę zdrowotną będą opłacać od 100 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Dla tej grupy składka zdrowotna w 2023 r. wyniesie  626,93 zł. Taką składkę zapłacą również twórcy, artyści, o ile nie jest to ich przedmiotem działalności. W 2022 r. składka wynosiła 559,89 zł. 

Z kolei dla osób współpracujących z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność albo z osobami korzystającymi z ulgi na start składka zdrowotna w 2023 r. wynosi 470,20 zł. Liczona jest od 75 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. W 2022 r. od stycznia do czerwca składka była liczona od kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w IV kw. roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku i wynosiła 559,89 zł. Począwszy od lipca, podstawa liczona jest od 75 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w IV kw. poprzedniego roku włącznie z wypłatami z zysku. Składka za lipiec-grudzień 2022 r. wynosiła 419,92 zł.
Osoby uzyskujące przychody z działalności gospodarczej, które stosują opodatkowanie na zasadach ogólnych lub ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, muszą pamiętać o rozliczeniu rocznym, które należy złożyć wraz z dokumentami rozliczeniowymi za kwiecień 2023 r. 

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Spotkanie dla mieszkańców

W dniu 30 marca 2023 o godz. 11:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, odbędzie się spotkanie dotyczące Programu "Czyste Powietrze”. Dodatkowo na spotkaniu omawiane będą tematy:

  • Ocena efektywności energetycznej budynków
  • Kredyt EKO dla rolników i klientów indywidualnych

Serdecznie zapraszamy!

Zaproszenie na zajęcia z dietetykiem i psychologiem oraz obozy sportowe dla dzieci w wieku od 7 do 18 lat

Informacja ZUS: ZUS zaprasza na dyżury telefoniczne i szkolenia

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza mieszkańców Kujaw i Pomorza na kolejne dyżury telefoniczne i szkolenia. Podczas rozmowy ze specjalistami będzie można zapytać o waloryzację świadczeń, korygowanie dokumentów, świadczenia z ZUS dla osób z niepełnosprawnościami, elektroniczne formy kontaktu z ZUS, świadczenie rehabilitacyjne, roczne rozliczenie składki zdrowotnej przez prowadzących działalność, czy świadczenie wychowawcze 500+ - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Pierwszy dyżur zaplanowano na 20 marca. W godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 356 10 71 będzie można uzyskać informację na temat świadczenia wychowawczego 500+. Eksperci będą dyżurować również 22 marca w godz. 8-10.00 pod nr tel. 56 498 35 81.
O waloryzację świadczeń emerytalno-rentowych będzie można zapytać ekspertów 21 marca w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 341 87 04 i 22 marca  w godz. 9-11.00 pod nr tel. 56 610 93 32.
Dyżur dotyczący świadczeń dla osób z niepełnosprawnościami jak np. świadczenie 500+ dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, czy dodatek pielęgnacyjny odbędzie się 21 marca w godz. 10-12.00 pod nr tel. 502 008 688 i 23 marca w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 333 08 31.
O roczne rozliczenie składki zdrowotnej przez osoby prowadzące działalność gospodarczą opodatkowanych na zasadach ogólnych lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych będzie można zapytać 22 marca, dzwoniąc w godz. 10-12.00 pod nr tel. 56 450 68 94.
Na pytania o zasady wypełniania i korygowanie dokumentów ZUS eksperci będą odpowiadać 22 marca w godz. 9-11.00 pod nr tel. 54 282 83 36 oraz 24 marca w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 303 06 19.
W środę, 22 marca w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 389 40 25 specjalista udzieli informacji związanych  z elektronicznymi formami kontaktu z ZUS jak: PUE ZUS, e-wizyty czy E-PUAP. Natomiast 24 marca w godz. 9-10.30 pod nr tel. 54 288 61 59 udzieli informacji na temat świadczenia rehabilitacyjnego. 

Zapisz się na szkolenie
Placówki ZUS w regionie organizują 3 bezpłatne szkolenia online dotyczące Platformy Usług Elektronicznych ZUS, świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa oraz zasiłku opiekuńczego.
Szkolenie „PUE ZUS krok po kroku” odbędzie się  21 marca o godz. 9.00, a szkolenie „Świadczenia z tytułu choroby i macierzyństwa, z uwzględnieniem zasad dot. ustalania podstawy wymiaru zasiłków” - 22 marca o godz. 10.00. Zapisy na oba szkolenia przyjmowane są pod adresem: sylwia.bratkowska-gburek@zus.pl

Natomiast na szkolenie „Zasiłek opiekuńczy”, które odbędzie się 22 marca o godz. 10.00, zgłoszenie należy wysyłać na adres szkolenia_bydgoszcz@zus.pl.

 

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

 

Godziny otwarcia Kasy Urzędu

W dniu 21.03.2023 r. Kasa Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą będzie czynna do godziny 13:30.

Sekretarz miasta i Gminy
Jacek Nowakowski

Informacja ZUS: 31 marca mija termin na złożenie ZUS ZSWA za 2022 rok

Zbliża się termin, w którym płatnicy składek muszą  złożyć dokument ZUS ZSWA za osoby, które w ubiegłym roku choć jeden dzień pracowały w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze.
Formularz ZUS ZSWA – Zgłoszenie / korekta danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze muszą przekazać ci płatnicy, którzy mają obowiązek prowadzenia ewidencji pracowników wykonujących taką pracę oraz opłacania za tych pracowników składek na Fundusz Emerytur Pomostowych- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS 
w województwie kujawsko-pomorskim.

Deklarację ZUS ZSWA płatnik składek przekazuje do ZUS-u do 31 marca danego roku kalendarzowego za poprzedni rok kalendarzowy. Termin na złożenie dokumentu ZUS ZSWA za 2022 rok upływa 31 marca.  Złożenie takiego dokumentu po tej dacie będzie możliwe tylko 
w sytuacji, w której pracownik, za którego była opłacana składka na FEP złoży wniosek o emeryturę pomostową. Wówczas zgłoszenie danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze powinno zostać złożone w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Natomiast w przypadku upadłości bądź likwidacji firmy taki dokument należy przekazać najpóźniej w dniu złożenia formularza ZUS ZWPA, czyli w momencie zgłoszenia wyrejestrowania płatnika składek – dodaje rzeczniczka.

W formularzu ZUS ZSWA należy podać dane identyfikacyjne płatnika składek, osób wykonujących prace w warunkach szczególnych lub o szczególnym charakterze, a także kod tej pracy i okresy, w których była wykonywana. Należy również wskazać kod tytułu ubezpieczenia, z którym pracownik został zgłoszony do ubezpieczeń i wymiar czasy pracy.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad wypełnienia dokumentu ZUS ZSWA znajdują się w poradniku "ZUS ZSWA Zgłoszenie / korekta danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze" (pdf 6,8mb).

 

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

 

Posiedzenie Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Bezpieczeństwa Publicznego

W dniu w dniu 23 marca 2023 r. o godz. 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1. odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Bezpieczeństwa Publicznego.
Tematem posiedzenia będzie:

  1. Ocena stanu bezpieczeństwa w mieście i gminie.
  2. Sprawozdanie z wydatków środków budżetowych i ocena działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2022.
  3. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie za rok 2022 w Gminie Dobrzyń nad Wisłą.
  4. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny w 2022 roku oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją zadań w gminie Dobrzyń nad Wisłą.
  5. Sprawozdanie z realizacji uchwały nr XL/199/2021 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2021 roku oraz uchwały nr XLI/210/2022 z dnia 15 lutego 2022 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok.

Informacja ZUS: Ostatnie dni na płacenie bonem turystycznym

W województwie kujawsko-pomorskim do wykorzystania jest jeszcze ponad 82 tys. bonów turystycznych na kwotę 34,3 mln zł. Rodzice i opiekunowie mogą nimi płacić tylko do 31 marca 2023 r. Natomiast wycieczka, pobyt w hotelu, obóz, czy kolonie letnie dla dziecka – wszystko to może się odbyć później.
Bonem turystycznym można płacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w Polsce już od sierpnia 2020 r. Początkowo bonem można było płacić tylko do 31 marca 2021 r. Termin został wydłużony najpierw do 30 września 2022 r. a ostatecznie do 31 marca 2023 roku.
To już ostatnie dni, aby sfinansować wypoczynek swoich dzieci bonem turystycznym. Rodzice mogą nim płacić tylko do 31 marca tego roku. Warto o tym pamiętać, by nie stracić świadczenia. To 500 zł na jedno dziecko, a w przypadku dziecka z niepełnosprawnością – 1000 zł - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

W województwie kujawsko-pomorskim zmniejsza się liczba bonów nieaktywnych i więcej jest tych, które są w całości wykorzystane. Obecnie liczba bonów nieaktywnych to 26,2 tys. (12 proc.), a całkowicie wykorzystanych jest już prawie 142,7 tys. (63 proc.). Łącznie w regionie do wykorzystania jest jeszcze ponad 82 tys. bonów turystycznych na kwotę 34,3 mln zł, w kraju 1,5 mln bonów o wartości 680,7 mln zł. Są to zarówno bony nieaktywne, aktywne, lecz jeszcze niewykorzystane nawet w części, jak i te częściowo wykorzystane – dodaje rzeczniczka.
Zostało coraz mniej czasu. Aby skorzystać z bonu, nie wystarczy go aktywować przed końcem marca, ale także do tej daty trzeba nim zapłacić. Natomiast sam wyjazd czy pobyt w hotelu może odbyć się później.
Do tej pory wypoczynek dzieci został opłacony bonami o wartości 2,9 mld zł, w regionie  ponad 154,4 mln zł.  Płatności bonami turystycznymi przyjmuje obecnie ponad 28 tys. przedsiębiorców i organizacji pożytku publicznego w tym 622 z województwa kujawsko-pomorskiego. Listę podmiotów, które honorują płatność bonem, można sprawdzić na stronie  Polskiej Organizacji Turystycznej.  

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Od kwietnia wyższe kwoty odszkodowań z ZUS-u za wypadek w pracy

1  kwietnia zmieniają się kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Będą wyższe.  Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu będzie przysługiwać 1269 zł. To o 136 zł więcej niż obecnie.
Osoby objęte ubezpieczeniem wypadkowym, które z powodu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej doznały uszczerbku na zdrowiu, otrzymają z ZUS-u na wniosek jednorazowe odszkodowanie. W niektórych przypadkach mogą otrzymać odszkodowanie nawet  dwa razy. Natomiast, gdy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej ubezpieczony zmarł, odszkodowanie przysługuje uprawnionym członkom rodziny- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego

Ile wynosi jednorazowe odszkodowanie?
Wysokość jednorazowego odszkodowania  zmienia się co roku i jest uzależniona od procentowego uszczerbku na zdrowiu, który określa Lekarz Orzecznik lub Komisja Lekarska ZUS. Każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu wynosi 20 proc. przeciętnego wynagrodzenia.
Nowe stawki będą obowiązywać od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu pracownik otrzyma 1269 zł. Na przykład, gdy lekarz orzecznik ustali 5-procentowy uszczerbek na zdrowiu, to odszkodowanie wyniesie 6345 zł.
Z tytułu orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy oraz niezdolności do samodzielnej egzystencji ubezpieczonego kwota jednorazowego odszkodowania od kwietnia będzie wynosić 22 212 zł. 
Gdy do jednorazowego odszkodowania uprawniony jest małżonek lub dziecko zmarłego ubezpieczonego lub rencisty, wówczas wypłacona zostanie kwota 114 231 zł. Natomiast jeśli do świadczenia uprawniony jest członek rodziny inny niż małżonek lub dziecko, wtedy odszkodowanie wyniesie 57 115 zł.  Zaś w sytuacji, gdy prawo do zadośćuczynienia mają równocześnie małżonek 
i jedno lub więcej dzieci zmarłego ubezpieczonego lub rencisty, wówczas jest to już 114 231 zł, które ulega zwiększeniu o kwotę 22 212 zł na każde z tych dzieci. Odszkodowanie ustalone w łącznej kwocie dzieli się wówczas w równych częściach między uprawnionych.
Natomiast 22 212 zł przyznawane jest w sytuacji, gdy obok małżonka lub dzieci, uprawnieni są równocześnie inni członkowie rodziny zmarłego. Mogą to być między innymi  rodzice, macocha czy ojczym, jeżeli w dniu śmierci osoby, po której należne jest odszkodowanie prowadzili z nią wspólne gospodarstwo domowe lub jeżeli zmarły bezpośrednio przed śmiercią przyczyniał się do ich utrzymania. Każdy z nich może otrzymać tę kwotę, niezależnie od odszkodowania przysługującego małżonkowi lub dzieciom. Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej jest najpopularniejszym świadczeniem wypadkowym. Tylko w 2022 roku ZUS wypłacił jednorazowe odszkodowania na kwotę ponad 326 mln zł, w tym województwie kujawsko-pomorskim na kwotę 19,5 mln zł.


Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

W dniu 27 marca 2023 roku o godz. 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1, odbędzie posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. 
Tematem posiedzenia będzie:

  1. Analiza budżetu szkół podstawowych za rok 2022, wydatki ich przeznaczenie przez poszczególne szkoły i przedszkole.

LXI sesja Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), zwołuje sześćdziesiątą pierwszą w VIII kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 28 marca 2023 roku o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie LXI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad LXI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
  4. Przyjęcie protokołu z LX sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 27 stycznia 2023 roku.
  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  6. Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego Rady o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
  7. Ocena stanu bezpieczeństwa w mieście i gminie.
  8. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2021-2024, za okres 2021-2022.
  9. Sprawozdanie z wydatków środków budżetowych i ocena działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2022.
  10. Sprawozdanie z Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie za rok 2022 w Gminie Dobrzyń nad Wisłą.
  11. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny w 2022 roku oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją zadań w gminie Dobrzyń nad Wisłą.
  12. Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XL/199/2021 Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2021 roku oraz uchwały nr XLI/210/2022 z dnia 15 lutego 2022 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2022 rok.
  13. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1) programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
    2) przyjęcia raportu z wykonania „Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą” za lata 2021-2022;
    3) zmian budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok;
    4) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023 – 2038;
    5) zbycia lokali mieszkalnych w budynku zlokalizowanym pod adresem Mokowo 7, gm. Dobrzyń nad Wisłą;
    6) zbycia nieruchomości oznaczonej geodezyjnie jako działka Nr 1234 położonej w Obrębie Nr 2 miasta Dobrzyń nad Wisłą;
    7) zatwierdzenia Planu Rozwoju Miejscowości Lenie Wielkie na lata 2023-2031.
  14. Interpelacje i zapytania radnych.

Informacja KRUS: Apel o rozwagę

W związku z zaistniałym incydentem dotyczącym sugerowania przez agenta ubezpieczeniowego rozszerzenia ubezpieczenia KRUS i powoływania się na rekomendację Urzędu w tym zakresie, uprzejmie wyjaśniam, że Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego realizuje zadania wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. 2023, poz. 208), polegające m.in. na obejmowaniu ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym rolników. KRUS nie prowadzi działalności mającej na celu ubezpieczania na życie lub ubezpieczania majątku. Tym samym powoływanie się przez agentów ubezpieczeniowych świadczących przedmiotowe usługi  na referencje Kasy jest niezgodne z prawdą.

Fundusz Składkowy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego współpracuje jedynie z AGRO Ubezpieczeniami TUW. W ramach tej współpracy Kasa nie przekazuje agentom ubezpieczeniowym danych osobowych swoich klientów.

Proszę Ubezpieczonych i Świadczeniobiorców KRUS o informowanie jednostek terenowych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o każdym zdarzeniu, w ramach którego agenci ubezpieczeniowi wykorzystują markę KRUS niezgodnie z jej przeznaczeniem bądź sugerują, że dane osobowe pozyskali z Urzędu.

 

Dyrektor OR KRUS w Bydgoszczy

Kamil Szulc

Wsparcie dla organizacji pozarządowych – Klub Jagielloński

Sprawne zarządzanie w trzecim sektorze może być trudne, dlatego w ramach Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego  utworzono program monitoringu legislacyjnego dla NGO. Projekt ma na celu analizę wszelkich zmian prawnych, które pośrednio lub bezpośrednio dotyczą organizacji pozarządowych. Zebrane w ten sposób  informacje wysyłane są raz w miesiącu w postaci darmowego newslettera do wszystkich zainteresowanych organizacji. 
Twórcom programu zależy aby ich analizy, porady i rekomendacje docierały do jak najszerszego grona, szczególnie do Ochotniczych Straży Pożarnych, Kół Gospodyń Wiejskich oraz organizacji z mniejszych miejscowości.

W ciągu półrocznej pracy, udało się opublikować 9 artykułów, w których  eksperci opisali skutki wprowadzonych regulacji, takich jak ustawa o ekonomii społecznej i ustawa o fundacji rodzinnej. Wysłano także 5 newsletterów, ich treść można zobaczyć na stronie Klubu Jagiellońskiego.
Przygotowany w ten sposób nawigator stanie się realnym wsparciem, dla osób starających się działać społecznie nawet w najmniejszych miejscowościach i pomoże im uniknąć komplikacji związanych z trudną działką legislacji, która często jest największym wyzwaniem dla zapalonych społeczników.

 

Informacja ZUS: Dla niektórych to ostani dzwonek, by skorzystać z aktualnych tablic trwania życia

Osoby, które mimo ukończonego wieku emerytalnego odłożyły decyzję o przejściu na świadczenie, będą mogły skorzystać z obecnie obowiązującej tablicy, o ile zakończą zatrudnienie do 30 marca 2023 r. i złożą wniosek o emeryturę do 31 marca 2023 r. Jeśli wniosek złożą później, to ZUS do wyliczenia emerytury przyjmie tablicę trwania życia obowiązująca w momencie wpływu wniosku i w momencie ukończenia wieku emerytalnego.
Z aktualnych tablic, które obowiązują tylko do końca marca tego roku,  skorzystają również osoby, które mają już ustalone prawo do tzw. zreformowanej emerytury, a po przyznaniu świadczenia pracowały i odprowadzały składki emerytalne. Raz do roku lub po ustaniu ubezpieczeń emerytalnego i rentowych mogą je sobie doliczyć do świadczenia. Jeśli wniosek o doliczenie składek złożą do 31 marca 2023 r., to przy obliczeniu kwoty dotyczącej tylko części zwiększenia, Zakład zastosuje średnie dalsze trwanie życia z aktualnych tablic- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Aktualne tablice zastosujemy również w przypadku osób, które mają już przyznaną emeryturę z nowego systemu, ale wypłata świadczenia została zawieszona ze względu na nierozwiązanie stosunku pracy.  By tak się stało, muszą zakończyć zatrudnienie do 30 marca 2023 r. i złożyć wniosek o podjęcie wypłaty emerytury nie później niż do 31 marca 2023  r.- dodaje rzeczniczka.
Z aktualnych tablic skorzystają również kobiety, które pobierają okresową emeryturę kapitałową, o ile do 31 marca 2023 r. osiągną  powszechny wiek emerytalny przewidziany dla mężczyzny (czyli 65 lat) lub  prawo do okresowej emerytury kapitałowej  wygaśnie wcześniej. Jeśli tak się stanie, to w dniu, w którym kobieta kończy 65 lat, a prawo do swojej emerytury uzyskała po 1 października 2017 roku  ZUS z urzędu ponownie ustali wysokość emerytury docelowej z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Wówczas zgromadzone na indywidualnym koncie i subkoncie składki oraz kapitał zostaną podzielone przez dalsze średnie trwanie życia obowiązujące w dniu 65. urodzin.

Kto nie musi się spieszyć z decyzją o przejściu na emeryturę?

Osoby, które ukończą wiek emerytalny między 1 kwietnia 2022 r. a 31 marca 2023 r., nie muszą wcale spieszyć się ze złożeniem wniosku, aby skorzystać z aktualnej tablicy. Przyznając emeryturę, ZUS bierze pod uwagę tablicę trwania życia, która obowiązuje w momencie wpływu wniosku o emeryturę i w dniu ukończenia wieku emerytalnego. Wybiera zawsze najkorzystniejszy wariant. Dlatego, jeśli takie osoby złożą wniosek na przykład za dwa lata, to i tak ZUS weźmie pod uwagę obowiązującą do końca marca tego roku tablicę - tłumaczy rzeczniczka.

 

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

Zaproszenie do udziału w konkursie fotograficznym "Przyroda województwa kujawsko-pomorskiego"

Wojewoda Kujawsko-Pomorski zaprasza miłośników przyrody i fotografii, którzy ukończyli 16 rok życia, do udziału w kolejnej edycji konkursu fotograficznego pn. „Przyroda województwa kujawsko-pomorskiego”. 
Do konkursu można zgłosić nie więcej niż 15 prac fotograficznych wykonanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Spośród zgłoszonych fotografii zostanie wyłonionych do 220 najciekawszych prac, które w najbardziej atrakcyjny i oryginalny sposób przedstawiać będą piękno i różnorodność przyrody i krajobrazu naszego regionu.
Zwieńczeniem konkursu będzie przyznanie cennych nagród rzeczowych oraz umieszczenie zwycięskich fotografii i nazwisk laureatów w publikacjach Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, m.in. w albumie.
Na zgłoszenia czekamy do dnia 3 maja 2023 r., można je przesyłać na adres e-mail: fotokonkurs@bydgoszcz.uw.gov.pl za pomocą wybranego, ogólnodostępnego serwisu do przesyłania dużych plików  (np. WeTransfer.com, fromsmash.com, itp.).
Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy: https://www.gov.pl/web/uw-kujawsko-pomorski/przyroda-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego---konkurs-fotograficzny-wojewody--edycja-2023

Obwieszczenie Wojewody Kujawsko-pomorskiego o przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej w 2023 r.

Zapraszamy do zapoznania się pełną treścią obwieszczenia Wojewody Kujawsko-pomorskiego z dnia 31 marca 2023 r.

Pełna treść obwieszczenia do pobrania poniżej: