Postępowanie zakupowe - ogłoszenie. „Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą.”
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą zaprasza do złożenia oferty na roboty budowlane w ramach zadania pn. „Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą.”
Zadanie będzie realizowane przy udziale środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach udzielonej dotacji przez Gminę Dobrzyń nad Wisłą.
Pobierz doc
Ogólnopolska akcja profilaktyki raka piersi - zapisz się na badanie
Piersi w dobrych rękach - zapisz się na badanie.Bezpłatne badanie mammograficzne przeznaczone jest dla kobiet w wieku 45-74 lat, raz na dwa lata.
Termin badania: 10 października 2024 rku, przy Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Konsultacje społeczne dotyczące projektu "Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi"
Informujemy, że w dniach 10.10.2024 - 31.10.2024 odbędą się konsultacje społeczne dotyczące projektu "Rocznego Programu Współpracy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025". Konsultacje zostaną przeprowadzone w formie przyjmowania uwag w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą i za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Projekt programu oraz ogłoszenie o konsultacjach do pobrania poniżej:
Pobierz PDF
Aktywny Rodzic – ruszył nabór wniosków
50 tys. wniosków o świadczenia z programu Aktywny Rodzic wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Najwięcej wniosków złożono na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (eZUS) oraz w aplikacji mobilnej mZUS.
Od 1 października ZUS zaczął przyjmować wnioski o świadczenia z programu Aktywny Rodzic. Od północy do godziny 10:00 złożono 50 tys. wniosków z tego najwięcej przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (eZUS) - 34 386 i aplikację mZUS – 7929. Wnioski przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS (eZUS), aplikację mobilną mZUS, portal Emp@tia i przez bankowość elektroniczną.
Na Aktywnego Rodzica składają się trzy świadczenia: "Aktywni rodzice w pracy", "Aktywnie w żłobku" i "Aktywnie w domu".
Świadczenie aktywni rodzice w pracy to 1500 zł miesięcznie na każde dziecko w wieku od 12. do 35. miesiąca życia, które nie chodzi do przedszkola, żłobka, klubu dziecięcego ani nie zajmuje się nim dzienny opiekun. Jeżeli maluch ma odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności, to wsparcie wyniesie 1900 zł. Co ważne świadczenie zależy od aktywności zawodowej rodziców.
Aktywnie w żłobku zastąpiło obecne dofinansowanie w wysokości do 400 zł do opłaty za pobyt w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech. Świadczenie kierowane jest do rodziców dzieci, które korzystają ze żłobka, klubu dziecięcego albo dziennego opiekuna. Wsparcie wyniesie do 1500 zł miesięcznie na dziecko lub 1900 zł, jeżeli dziecko ma odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności. Świadczenie nie pokrywa kosztów wyżywienia. Co ważne, jeśli opłata za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna będzie wyższa niż 2200 zł, to świadczenie aktywnie w żłobku nie będzie przysługiwać. Z dofinansowania można korzystać do końca roku szkolnego, w którym dziecko skończy 3 lata, a gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – do końca roku szkolnego, w którym skończy 4 lata.
Trzecie świadczenie, aktywnie w domu będzie przysługiwało na takich samych zasadach, jak obecnie funkcjonujący rodzinny kapitał opiekuńczy. Nowością będzie możliwość uzyskania pieniędzy na każde – w tym na pierwsze i jedyne dziecko – w wieku od 12. do ukończenia 35. miesiąca życia. Świadczenie wyniesie 500 zł miesięcznie przez dwa lata, niezależnie od tego, czy dziecko ma odpowiednie orzeczenie o niepełnosprawności.
Pierwsze wypłaty środków z programu Aktywny Rodzic planowane są na przełomie listopada i grudnia. Co ważne na to samo dziecko za dany miesiąc ZUS wypłaci tylko jedno ze świadczeń. Każdy rodzaj wsparcia obwarowany jest określonymi warunkami i wybór rodzica nie jest dowolny, a zależy od sytuacji zawodowej czy też formy opieki nad dzieckiem. Będzie można jednak zastąpić jeden rodzaj wsparcia drugim, na przykład, gdy zmieni się sytuacja zawodowa wnioskodawcy.
Program Aktywny Rodzic adresowany jest również do beneficjentów dotychczas funkcjonującego rodzinnego kapitału opiekuńczego (RKO) i dofinansowania żłobkowego 400 zł.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza - apel
Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza koordynując działania pomocowe w postaci przekazywania zebranych płodów rolnych od rolników z terenu dotknietych powodzią, pozostaje w ciągłym kontakcie z izbami rolniczymi w województwach dolnośląskim, opolskim i śląskim. Na bieżąco otrzymujemy informacje o najpilniejszych potrzebach dla poszkodowanych rolników. Obecnie w magazynach przeładunkowych jest zgromadzona duża ilość towarów, która jest sukcesywnie przekazywana zgodnie z potrzebami. Do części miejscowości dojazd wciąż jest niemożliwy, a pomoc będzie potrzebna za kilka tygodni. Chcąć uniknąć sytuacji, w której przekazane dary ulec by mogły zniszczeniu w skutek braku możliwości odpowiedbniego przechowywania zwracamy się do Państwa z prośbą o zbieranie deklaracji pomocy na obszarze działania danej gminy. Zebrane deklaracje tj. rodzaj deklarowanego towaru wraz z ilością, miejscowość i nr telefonu proszę przekazać do biura powiatowego Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej działającego na obszarze powiatu.
Informacja ZUS - Jesteś studentem i pobierasz rentę rodzinną z ZUS? O tym lepiej pamiętaj.
Studenci, którzy pobierają rentę rodzinną z ZUS-u, muszą pamiętać, aby do końca października złożyć wniosek o dalszą wypłatę świadczenia razem z zaświadczeniem z uczelni, że dalej się uczą. Dzięki temu ZUS będzie mógł wypłacić im rentę rodzinną także za październik. Jeśli komplet dokumentów wpłynie z opóźnieniem, np. w listopadzie, renta rodzinna za październik przepadnie.
Zaświadczenie powinny dostarczyć osoby, które w październiku rozpoczęły studia oraz studenci, których poprzednie zaświadczenie było wydane tylko na rok (do września). Zaświadczenia nie trzeba składać ponownie, jeśli uczelnia wydała je na cały okres trwania nauki (np. studia 5-letnie). Wówczas ZUS będzie wypłacał rentę rodzinną przez cały ten okres, ale w każdej chwili możne sprawdzić, czy pobierający rentę faktycznie nadal się uczy.
Nie warto zwlekać z dopełnieniem formalności, by nie stracić październikowego świadczenia. Wypłata renty rodzinnej przysługuje od miesiąca złożenia wniosku wraz z zaświadczeniem. Jeśli student spóźni się i dokumenty złoży dopiero w listopadzie wtedy rentę rodzinną za październik straci.
Renta rodzinna przysługuje dzieciom do ukończenia 16 roku życia, a jeśli kontynuują naukę – nawet do 25 roku życia. Studenci, którzy skończą 25 lat na ostatnim roku studiów, mogą otrzymywać rentę aż do jego zakończenia. Bez ograniczeń wiekowych rentę rodzinną mogą pobierać dzieci, które do ukończenia 16 roku życia lub w trakcie nauki, a przed 25 rokiem życia, stały się całkowicie niezdolne do pracy. W ich przypadku nie ma znaczenia to, czy się uczą.
Uwaga! Osoby pobierające rentę rodzinną muszą pamiętać, aby na bieżąco informować ZUS o przerwaniu nauki lub zakończeniu jej przed terminem. Jeśli tego nie zrobią, to ZUS będzie nadal wypłacał rentę, którą trzeba będzie później zwrócić z odsetkami.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Mobilny PSZOK
Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą,
Pragniemy poinformować, że w dniach 09.10.2024 r. - 10.10.2024 r. zostanie zorganizowana zbiórka odpadów wielkogabarytowych w ramach dwóch mobilnych Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanych na terenie:
- Szkoły Podstawowej w Chalinie,
- Remizy OSP w Krojczynie.
Odpady do Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych można dostarczyć wyłącznie w wyznaczonych dniach w godzinach 7.00-18.00.
Do mobilnych PSZOK-ów można będzie dostarczać wyłącznie odpady powstające w gospodarstwach domowych:
- odpady wielkogabarytowe (stoły, krzesła, kanapy, dywany, materace, meble, kołdry, itp.),
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (pralki, lodówki, zmywarki, telewizory, komputery oraz drobny sprzęt tj. suszarki, klawiatury itp.),
- zużyte baterie i akumulatory,
- przeterminowane leki,
- zużyte opony pochodzące z samochodów osobowych, rowerów, motocykli,
- odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prac wykonywanych we własnym zakresie.
Odpady, które nie będą odbierane:
- gruz,
- folie rolnicze,
- odpady komunalne w workach,
- opony z pojazdów rolniczych, ciężarowych,
- opakowania po środkach ochrony roślin powstających w gospodarstwach rolniczych,
- części budowlane oraz sanitarne (wanny, umywalki, grzejniki),
- ramy okienne z szybami, lustra,
- części samochodowe oraz części z maszyn rolniczych,
- papa, eternit, materiały szkodliwe oraz zawierające azbest.
Uwaga! Jeżeli ilość odpadów będzie budziła podejrzenia odnośnie źródła ich pochodzenia np. odpady z działalności gospodarczej pracownik odmówi ich przyjęcia!
Renta wdowia – dla kogo?
Od 1 stycznia 2025 r. osoby uprawnione będą mogły składać wnioski o tzw. rentę wdowią,przy czym prawo do tego świadczenia zostanie przyznane od miesiąca, w którym złożony został wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r. W przypadku wniosków złożonych do 30 czerwca 2025 r., prawo do renty wdowiej będzie przysługiwało od 1 lipca 2025 r. Dlatego na złożenie wniosku uprawnione osoby będą miały 6 miesięcy. Renta wdowia to świadczenie dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, w tym renty rodzinnej po zmarłym małżonku. Obecnie mogą pobierać tylko jedno z tych świadczeń wyższe lub wybrane. Już niebawem to się zmieni. Od nowego roku będą mogli wybrać, czy chcą otrzymywać całą rentę rodzinną i 15 proc. własnego świadczenia, czy odwrotnie. Przy czym od 1 stycznia 2027 r. drugie świadczenie zostanie zwiększone do 25 proc. Taki wybór będą miały również osoby, które mają prawo do zasiłku lub świadczenia przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, czy renty szkoleniowe.
Komu ZUS będzie wypłacał świadczenie w zbiegu z rentą rodzinną
Samo bycie wdową czy wdowcem nie wystarczy do uzyskania prawa do renty wdowiej. Renta wdowia będzie przyznawana na wniosek po spełnieniu określonych warunków. Trzeba mieć ukończony powszechny wiek emerytalny, wynoszący 60 lat dla kobiet, 65 lat dla mężczyzn, pozostawać we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka, nabyć prawo do renty rodzinnej po zmarłym małżonku nie wcześniej niż przed ukończeniem 55 lat (kobieta) i 60 lat (mężczyzna). To oznacza, że wdowa, która nabyła prawa do renty rodzinnej w wieku 40 czy 50 lat nie będzie miała prawa do 15 proc. dodatkowego świadczenia. Ze zwiększenia nie skorzystają także osoby, które pozostają obecnie w związku małżeńskim. Należy również pamiętać o tym, że prawo do wypłaty renty wdowiej ustaje z dniem poprzedzającym dzień zawarcia nowego związku małżeńskiego.
Maksymalna wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu
Wysokość sumy świadczeń ustalonych w zbiegu nie może przekroczyć trzykrotności kwoty najniższej emerytury, tj. obecnie 3x 1780,96 zł, czyli łącznie 5342,88 zł. Do tego limitu wliczane są także świadczenia wypłacane przez instytucje zagraniczne oraz inne niż jednorazowe świadczenia i dodatki wypłacane na podstawie ustawy lub odrębnych przepisów. Jeśli suma świadczeń w zbiegu przekroczy trzykrotność najniższej emerytury, świadczenie zostanie pomniejszone o kwotę przekroczenia.
Od kiedy będą przyjmowane wnioski
Wniosek o rentę wdowią (ERWD) będzie dostępny od 1 stycznia 2025 r. na stronie internetowej ZUS-u i w każdej placówce Zakładu.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomor
Życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej składamy najlepsze życzenia wszystkim Nauczycielom i Pracownikom Oświaty z Gminy Dobrzyń nad Wisłą. Dziękujemy za trud podejmowanej na co dzień pracy. Życzymy, aby aktywna i twórcza postawa znajdowała uznanie w oczach dzieci i ich rodziców oraz było źródłem osobistej satysfakcji.
Burmistrz wręczył nagrody nauczycielom
Wzorem lat ubiegłych, z okazji Dnia Edukacji Narodowej, Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą Piotr Wiśniewski, w dowód uznania za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, wręczył nauczycielom, z jednostek organizacyjnych, dla których organem prowadzącym jest gmina Dobrzyń nad Wisłą, nagrody ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli. Wyróżnienia przyznawane są co roku, na wniosek dyrektora danej szkoły.
- Drodzy nauczyciele, gratuluję i serdeczne dziękuję za pasję i trud włożony w wychowanie i nauczanie naszych dzieci. Życzę aby Państwa codzienne zaangażowanie owocowało dalszym rozwojem szkoły, sukcesami dydaktycznymi oraz uznaniem uczniów, dobrze przygotowanych do dalszej drogi życiowej- zaakcentował Burmistrz wręczając nagrody.
Uroczystość uhonorowania czterech tegorocznych laureatów, odbyła się w dniu 11 października. Wyróżnieni pedagodzy oprócz nagrody pieniężnej, otrzymali także dyplomy, jako znak podziękowania za zaangażowanie w pracy, na rzecz gminnej oświaty. Na piątkowe spotkanie, oprócz nagrodzonych nauczycieli, przybyli dyrektorzy i wicedyrektorzy gminnych szkół, włodarze miasta i gminy, Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu oraz dyrektor Zespołu Obsługi Szkół. Na zakończenie zaproszono wszystkich na słodki poczęstunek, podczas którego nie zabrakło okazji do wspólnej rozmowy oraz wymiany doświadczeń. Jeszcze raz serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym oraz życzymy dalszych sukcesów w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.
Nabór kandydatów na opiekuna prawnego
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzyniu nad Wisłą ogłasza nabór kandydatów na opiekuna prawnego dla osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej.
Szczegółowe informacje pod linkiem:
https://bip.mgops.dobrzyn.pl/85,nie-podlegajace-ustawie?tresc=179
W Dobrzyniu nad Wisłą powstaje nowe przedszkole
W Dobrzyniu nad Wisłą ruszyła właśnie budowa długo wyczekiwanego przedszkola. Nowoczesny obiekt o powierzchni około 1 050,00 m 2 powstaje na działce przy ulicy Królowej Jadwigi. To bardzo potrzebne miejsce zastąpi stary budynek przedszkola przy ul. Lipnowskiej, który jest za mały i w pełni nie przystosowany do potrzeb najmłodszych mieszkańców gminy.
Projekt przewiduje budowę przedszkola publicznego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną. Nowo powstająca placówka dysponować będzie pięcioma oddziałami przedszkolnymi i jednym żłobkowym. Oprócz sal lekcyjnych, w budynku powstanie także pomieszczenie na zajęcia dodatkowe, przystosowane na potrzeby gabinetu logopedycznego, pomieszczenia techniczne oraz pomieszczenie porządkowe. W celu zapewnienia całodziennego wyżywienia dzieci przewidziano również pomieszczenia zaplecza kuchennego. Placówka zostanie także nowocześnie wyposażona m.in. w krzesła, biurka, stoliki, wykładziny, regały i szafy.
Przewiduje się, że opiekę znajdzie tu 149 dzieci. Przetarg na prace budowlane wygrała Firma Ogólnobudowlana Krzysztof Getka ze Zbiczna.
Koszt zadania wyniesie 4 305 000, 00 zł, z czego kwota 2 975 000,00 zł pochodzi z dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych. Zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Ocena okresowa przydatności wody do spożycia przez ludzi SUW Dobrzyń nad Wisłą
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (j. t. Dz. U. Z 2024 r., poz. 416) w związku z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 07 czerwca 2001 r. zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (j. t. Dz. U. Z 2024 r., poz. 757) oraz § 21 ust. I pkt 1 i § 22 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. Z 2017 r., poz. 2294) w oparciu o nw. analizy wody: (...)
Pobierz PDF
INFORMACJA ZUS: Renta rodzinna dla studenta. ZUS przypomina o ważnym zaświadczeniu
Studenci, którzy pobierają rentę rodzinną z ZUS-u, mają już niewiele czasu na dostarczenie zaświadczenia z uczelni, że dalej się uczą. Do końca października wraz z zaświadczeniem muszą również złożyć wniosek o dalszą wypłatę świadczenia. Dzięki temu ZUS będzie mógł wypłacić im rentę rodzinną także za październik. Zaświadczenie z uczelni powinny dostarczyć osoby, które w październiku rozpoczęły studia, a także studenci, których poprzednie zaświadczenie wygasło bo np. było wydane tylko na rok akademicki, czyli do września. Jeśli natomiast zaświadczenie nie straciło swojej ważności, bo uczelnia wystawiła je na cały okres studiów, to nie trzeba dostarczać do ZUS nowego dokumentu - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Nie warto zwlekać z dopełnieniem formalności, by nie stracić październikowego świadczenia. Wypłata renty rodzinnej przysługuje od miesiąca złożenia wniosku wraz z zaświadczeniem z uczelni potwierdzającym naukę. Jeśli student spóźni się i dokumenty złoży dopiero w listopadzie, wtedy rentę rodzinną za październik straci.
Rentę rodzinną po zmarłym rodzicu dziecko może pobierać do 16. roku życia, a jeśli kontynuuje naukę – nawet do 25. roku życia lub do końca roku akademickiego, jeśli 25 lat kończy w trakcie ostatniego roku studiów. Jeśli natomiast dziecko stało się całkowicie niezdolne do pracy przed ukończeniem 16 lat lub jeszcze w trakcie nauki, a przed 25. rokiem życia, to rentę rodzinną można pobierać bez względu na wiek i kontynuowanie nauki (ważny jest termin na jaki orzeczenie o niezdolności do pracy zostało wydane ).
Przerwałeś naukę – poinformuj ZUS
Renta przysługuje pod warunkiem kontynuowania nauki, więc o jej przerwaniu też trzeba powiadomić ZUS. Jeśli tego student nie zrobi, ZUS będzie nadal wypłacał rentę, którą trzeba będzie później zwrócić z odsetkami.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
VIII Sesja Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465), zwołuje ósmą w IX kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 29 października 2024 roku o godzinie 15:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1
- Otwarcie VIII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad VIII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
- Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 24 września 2024 roku.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
- Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
- zmian budżetu Miasta i Gminy na 2024 rok;
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2024-2038;
- zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
- zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
- zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków;
- wyrażenia zgody na realizację przez Gminę Dobrzyń nad Wisłą Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2025 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego;
- zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania oraz odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania oraz szczegółowych warunków przyznawania, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich, sposobu ich rozliczania i rozszerzenia katalogu osób uprawnionych do tych usług;
- Przyjęcia Programu Wspierania rodziny w Gminie Dobrzyń nad Wisłą na lata 2024-2026.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski i informacje.
- Zakończenie obrad VIII sesji Rady Miejskiej.
Spotkanie dla przedsiębiorców z powiatu lipnowskiego
Zapraszamy przedsiębiorców z powiatu lipnowskiego na spotkanie, podczas którego będzie można dowiedzieć się o możliwościach uzyskania zwolnienia z podatku dochodowego na nowe inwestycje w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, poznać usługi wsparcia MŚP oferowane przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny. Investors TFI przybliży uczestnikom metodę efektywnego oszczędzania, a Centrum Doradztwa Finansowego przedstawi prezentację dotyczącą wsparcia Przedsiębiorców w formie dotacji i ulg podatkowych oraz ich synergii ze wsparciem w ramach PSI.
Kiedy: 15 listopada 2024 r. godz. 10:00
Gdzie: Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno
Obowiązuje REJESTRACJA.
Program spotkania:
10:00 Polska Strefa Inwestycji – zwolnienie z podatku dochodowego na nowe projekty inwestycyjne lub reinwestycje
MICHAŁ RZEPKA, POMORSKA SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA
10:30 Usługi wsparcia MŚP oferowane przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny
AGNIESZKA KRZEMIŃSKA, GDAŃSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY
11:00 Zafunduj sobie ulgę podatkową, czyli jak oszczędzać efektywnie
JANUSZ PRZYBOROWSKI, INVESTORS TFI
11:30 Wsparcie dla Przedsiębiorców w formie dotacji i ulg podatkowych oraz ich synergia z PSI
PAWEŁ SASS, CENTRUM DORADZTWA FINANSOWEGO PAWEŁ SASS
- Pytania i dyskusja przy kawie z poczęstunkiem
*Jeśli link do rejestracji nie działa, to znajduje się on poniżej:
https://www.strefa.gda.pl/wydarzenia/178-spotkanie-dla-przedsiebiorcow-z-powiatu-lipnowskiego
Wydłużenie terminu składania ofert - Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą
ZMIANA TREŚCI POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
dotyczy: postępowania zakupowego pn. Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego inte-gralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą.
Niniejszym informuję, iż w Postępowaniu zakupowym dotyczącym zadania pn.:” Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą” zmianie ulega pkt. 1 z rozdziału VIII (VIII.MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT) w zakresie terminu składania ofert:
Przed zmianą:
1. Ofertę cenową należy złożyć do dnia 29 października 2024 r. do godziny 9:00, w formie:
- papierowej na adres Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
ul. Franciszkańska 15, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego).
Po zmianie
1. Ofertę cenową należy złożyć do dnia 31 października 2024 r. do godziny 9:00, w formie:
- papierowej na adres Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
ul. Franciszkańska 15, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego).
Z a t w i e r d z a m:
/-/ Proboszcz ks. Artur Janicki
Informacja ZUS - Wkrótce ruszy nabór wniosków o wakacje składkowe od ZUS-u
Od listopada mikroprzedsiębiorcy wpisani do CEIDG oraz komornicy sądowi będą mogli składać wnioski o zwolnienie z opłacania składek na własne ubezpieczenia społeczne w jednym, wybranym przez siebie miesiącu w każdym roku kalendarzowym. Zwolnienie nie obejmuje składki na ubezpieczenie zdrowotne ani składek, które przedsiębiorca ma obowiązek opłacać za inne osoby. Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorcy mogą raz w roku za wybrany miesiąc nie płacić za siebie składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy. Dotyczy to osób, wpisanych do rejestru CEIDG, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą albo zatrudniają do 9 osób (tzw. mikroprzedsiębiorców) oraz komorników sądowych, o ile spełniają warunki- informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim. Zwolnienie obejmuje składki od najniższej podstawy wymiaru, która obowiązuje osobę prowadzącą działalność. Ulga nie dotyczy składki zdrowotnej ani składek, które przedsiębiorca ma obowiązek opłacać za inne osoby np. pracowników, zleceniobiorców czy współpracowników. Składki objęte zwolnieniem zostaną sfinansowane z budżetu państwa i będą wliczać się do przyszłej emerytury czy renty. Ulga ta stanowi pomoc de minimis, dlatego we wniosku przedsiębiorca będzie podawał informacje, na temat innych form pomocy publicznej, z których korzystał.
Warunki uzyskania wakacji składkowych
Zwolnienie dedykowane jest dla płatnika będącego przedsiębiorcą wpisanym do CEIDG
(tzw. mikroprzedsiębiorcy) oraz komorników sądowych, jeśli:
• jako osoba ubezpieczona podlegał choć jeden dzień (dobrowolnie albo obowiązkowo) ubezpieczeniom emerytalnemu, rentowym i wypadkowemu z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym składa wniosek,
• w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku miał zgłoszonych do ubezpieczeń emerytalnego, rentowych i wypadkowego lub ubezpieczenia zdrowotnego maksymalnie dziesięciu ubezpieczonych (w tym siebie),
• w ostatnich dwóch latach poprzedzających rok złożenia wniosku nie osiągnął przychodu
z pozarolniczej działalności gospodarczej lub w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat kalendarzowych poprzedzających rok złożenia wniosku osiągnął roczny przychód
z pozarolniczej działalności gospodarczej nieprzekraczający równowartości w złotych
2 milionów euro,
• jako ubezpieczony w poprzednim roku oraz w roku, w którym składa wniosek (do dnia złożenia wniosku), nie wykonywał pozarolniczej działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy),
• w przypadku dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego podlegał (choć jeden dzień) temu ubezpieczeniu w miesiącu złożenia wniosku oraz w miesiącu go poprzedzającym,
• dysponuje limitem pomocy de minimis, co najmniej w wysokości sumy obowiązujących go we wskazanym miesiącu kalendarzowym składek na ubezpieczenia społeczne, z których chce uzyskać zwolnienie.
Jak i kiedy wnioskować o wakacje składkowe
Wniosek o wakacje składkowe (RWS) przedsiębiorca lub jego pełnomocnik będzie mógł złożyć tylko elektronicznie na PUE/eZUS – wyłącznie z konta płatnika na miesiąc przed wybranym miesiącem zwolnienia. W tym roku z wakacji od składek będzie można skorzystać jedynie w grudniu. Co ważne, jeśli prowadzący działalność chce uzyskać zwolnienie za grudzień, to wniosek musi złożyć
w listopadzie. Jeśli złoży go w grudniu, to zwolnienie dotyczyć będzie stycznia 2025 r. – tłumaczy rzeczniczka.
Wnioski ZUS będzie rozpatrywać automatycznie, a wszelkie informacje w tej sprawie udostępni na koncie płatnika na PUE/eZUS. Informację o tym, że na PUE/eZUS jest nowa wiadomość na ten temat, ZUS wyśle dodatkowo na e-mail lub numer telefonu, który przedsiębiorca podał na swoim koncie PUE/eZUS. Szacowana liczba wniosków o wakacje składowe za grudzień br., która może wpłynąć w tym roku to około 2 mln, w samym województwie kujawsko-pomorskim niemal 89,4 tys.
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Informacja Godziny pracy Urzędu
Uprzejmie informujemy, że w dniu 31.10.2024 r. (czwartek) Urząd Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą będzie czynny do godz. 13:00.
Sekretarz Miasta i Gminy
/-/ Jacek Nowakowski
Ocena okresowa przydatności wody do spożycia przez ludzi SUW Chalin
OCENA OKRESOWA
przydatności wody do spożycia przez ludzi
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (j. t. Dz. U. z 2024 r., poz. 416) w związku z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 07 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (j. t. Dz. U. z 2024 r., poz. 757) oraz § 21 ust. 1 pkt 1 i § 22 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2017 r., poz. 2294) w oparciu o nw. analizy wody: (...)
Pobierz PDF
Informacja Godziny pracy Kasy
Informujemy, że w dniu 31.10.2024 r. (czwartek) Kasa Urzędu będzie czynna do godz. 11:30.
Sekretarz Miasta i Gminy
/-/ Jacek Nowakowski
Uwaga mieszkańcy
Szanowni Mieszkańcy,
ostatnio otrzymujemy sygnały o osobach, które oferują pomoc w wypełnianiu wniosków w ramach Programu „Czyste Powietrze”. Istnieje prawdopodobieństwo, że osoby te wyłudzają od mieszkańców różne dane osobowe i wprowadzają w błąd powołując się na urzędników lub, że działają za porozumieniem z Urzędem Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Apelujemy o zachowanie ostrożności w kontaktach z osobami oferującymi tego typu pomoc.
Urzędnik udający się w teren posiada stosowne upoważnienie Pana Burmistrza. Nasi urzędnicy nie wykonują czynności związanych z Programem „Czyste Powietrze” w terenie, natomiast informujemy, że w tutejszym urzędzie (pok. 10) funkcjonuje nieodpłatny punkt doradczy dla osób chcących skorzystać z dofinansowania Programu „Czyste powietrze”.
Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
W dniu 31 października 2024 roku o godzinie 7:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie komisji Skarg Wniosków i Petycji. Tematem posiedzenia będzie:
- Rozpatrzenie petycji w sprawie podawania dzieciom w szkołach podstawowych szczepionki przeciw HPV.
- Rozpatrzenie skargi na urzędnika Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Informacja ZUS: Renta wdowia - dyżur telefoniczny
Renta wdowia to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, w tym renty rodzinnej po zmarłym małżonku. Pierwsze wypłaty ruszą od lipca 2025 r. Trzeba jednak spełnić określone warunki, aby móc pobierać rentę wdowią. Warto skorzystać z najbliższego dyżuru telefonicznego, by dopytać eksperta ZUS o szczegóły. Dyżur odbędzie się we wtorek, 5 listopada w godz. 9-11.00 pod nr tel. 52 341 87 04 - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Wnioski o rentę wdowią będzie można składać już od 1 stycznia 2025 roku, przy czym prawo do tego świadczenia zostanie przyznane od miesiąca, w którym złożony został wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r. W przypadku wniosków złożonych do 30 czerwca 2025 r., prawo do renty wdowiej będzie przysługiwało od 1 lipca 2025 r. Dlatego na złożenie wniosku uprawnione osoby będą miały aż 6 miesięcy.
Zawiadomienie o wyniku postępowania zakupowego "Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą."
Zadania pn. Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą.
dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Rządowy Fundusz Polski Ład
PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI Z RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW
Edycja2RPOZ/2023/7369/PolskiLad
ZAWIADOMIENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
na wybór wykonawcy zadania p.n.:
„Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą."
- ZAMAWIAJĄCY
Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny ul. Franciszkańska 15, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
NIP: 8931280307, REGON: 040121681
Województwo: kujawsko-pomorskie
Powiat: lipnowski
Gmina: Dobrzyń nad Wisłą - TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. - Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Zamówienie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania. - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Wykonanie części niezbędnych prac dotyczących dachu obiektu zgodnie ze wnioskiem złożonym w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład nr
Edycja2RPOZ/2023/7369/PolskiLad - Wynik postępowania:
W terminie do dnia 31 października 2024 r. do godz. 9:00 wpłynęły 1 oferta:
Jardej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. 1 Stycznia 13, 87-410 Kowalewo Pomorskie
Zaoferowana kwota przez oferenta nie przekracza, otrzymanej dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, środków z budżetu Gminy Dobrzyń nad Wisłą dla zadania pn.
"Rewitalizacja obiektu poklasztornego będącego integralną częścią pofranciszkańskiego Kościoła wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Dobrzyniu nad Wisłą”, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotowego zadania.
- Streszczenie i porównanie złożonych ofert w kryteriach zgodnie z postępowaniem zakupowym:
Oferta nr 1 - 95 pkt., - Informacja o Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia:
W procedurze badania i oceny ofert Zamawiający nie podjął decyzji o odrzuceniu z postępowania oferty. - Wybrano ofertę nr 1 złożoną przez:
Oferta nr 1-
Jardej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. 1 Stycznia 13, 87-410 Kowalewo Pomorskie
cena ofertowa za wykonanie zadania: 510 000,00 zł (brutto).
- Streszczenie i porównanie złożonych ofert w kryteriach zgodnie z postępowaniem zakupowym:
- Uzasadnienie wyboru:
Wybrana oferta nie podlega wykluczeniu, jest zgodna z treścią Postępowania Zakupowego nr 1/RPOZ/2024 oraz jest ofertą najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów oceny przyjętych w niniejszym postępowaniu. Oferta uzyskała punktację jak wyżej.
Z wybranym Wykonawcą zawarta zostanie stosowna umowa.
Zatwierdzam:
/-/ Proboszcz ks. Artur Janicki